سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار اردکان:

اردوهای راهیان نوردرس‌آموزی از خاطرات و رشادت‌های رزمندگان

فرماندار اردکان گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور، یک روش جذاب و اثربخش برای حضور علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  هادی مقیمی فرماندار اردکان در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش که با موضوع برگزاری اردوی راهیان نور برگزار شد برگزاری این اردوها را اقدام مؤثری در زمینه تقویت آگاهی دانش‌آموزان از رشادت‌ها و فداکاری‌های سربازان این مرزوبوم دانست.

 مقیمی گفت: ابتکار برگزاری اردوهای راهیان نور، یک روش جذاب و اثربخش برای حضور علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت در سرزمین نور و کلاس درس‌آموزی از خاطرات و رشادت‌های رزمندگان است.

 وی خاطرنشان کرد: این اردوها ضمن آشناکردن دانش‌آموزان با تاریخ دفاع مقدس، آن‌ها را با محل انجام عملیات جنگی آشناتر می‌کند.

 فرماندار اردکان همچنین با اشاره به حوادث تلخی که در این سفرها اتفاق افتاده است خواستار اندیشیدن تمهیدات لازم برای کاهش این اتفاقات شد.

 مقیمی در ادامه این نشست بر لزوم تدوین یک برنامه منجسم و مدون برای بازدیدهای دوره‌ای دانش‌آموزان از مراکز تاریخی و باستانی تأکید کرد و گفت: این‌کار باعث آشنایی با سابقه تاریخی و هویت ایرانی - اسلامی و تقویت خودباوری در دانش‌آموزان خواهد شد و اردکان می‌تواند به عنوان یک شهر الگو، این حرکت را آغاز کند.

وی با بیان این‌که گسترش فضای مجازی و عدم فرهنگ‌سازی آن باعث بروز برخی مشکلات نظیر بی‌هویتی در نسل جوان شده است؛ بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی و آشنایی با هویت تاریخی به دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: باید با انجام اقدامات ایجابی، دانش‌آموزان را به حوزه‌های دیگر علاقه‌مند کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به رشد برخی ناهنجاری‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید با به‌روزکردن روش‌های آموزش و تقویت جنبه‌های پرورشی، مسیر تعلیم و تربیت را اصلاح و کارآمد کند.

انتهای پیام/ ی

آشناکردن دانش‌ آموزان با تاریخ دفاع مقدس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.