سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش بیش از ۳ میلیون دانش اموز از طرح آموزش از راه دور در کشور

مدیر آموزش از راه دور وزارت اموزش و پرورش گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون دانش اموز از طرح آموزش از راه دور در کشور استفاده کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  گودرز شاه مرادی مدیر آموزش از راه دور وزارت اموزش و پرورش در حاشیه همایش مدارس آموزش از راه دور در مشهد با بیان اینکه اموزش از راه دور‌ یک‌ فرصت مغتنم برای تعلیم و‌تربیت فرزندان میهن است گفت :هزار و ۶۱۵ مرکز‌ اموزش از راه دور در ۶۴۰ منطقه در سطح کشور برای دوره های اول و دوم متوسطه برای دانش اموزانی که به دلایلی از تحصیل باز ماندند و امکان استفاده از خدمات حضوری را ندارند در حال فعالیت هستند.

وی افزود: بیش از۱۷۰ هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات اموزش از راه دور قراردارند و از زمان تاسیس این مراکز بیش از ۳ میلیون دانش اموز از ان استفاده کرده اند.

علی صابری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ازدواج عامل افزون بر 24 درصد از موارد بازماندگی از ادامه تحصیل افراد در این استان است.

صابری افزود: ازدواج زودهنگام در بین دانش آموزان دختر در خراسان رضوی شیوع بیشتری دارد و مهمترین عامل بازماندن از ادامه تحصیل در این گروه است.

وی به شناسایی 9 عامل در بازماندگی از تحصیل اشاره و بیان کرد: دومین عامل مهم در بازماندن از ادامه تحصیل که حدود 17 درصد از این قشر را درگیر می کند مشکلات اقتصادی خانواده و کودکان کار است .

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: وضعیت پوشش تحصیلی در استان شرایط خوبی ندارد و شیوع بازماندگی از تحصیل در دختران بیشتر است اما 'مدارس آموزش از راه دور' مهمترین و موثرترین راه برای افزایش پوشش تحصیلی در خراسان رضوی می باشد.

وی گفت: خراسان رضوی به دلیل پراکندگی جغرافیایی و ناهمگونی جمعیت دانش آموزی با بسیاری از استانهای دیگر قابل قیاس نیست.

صابری همچنین به ابلاغ دستورالعمل جامع پوشش تحصیلی ظرف یک هفته آتی اشاره و بیان کرد: تلاش می شود با برنامه ریزی مشخص و هدفمند مشکل پوشش تحصیلی به خوبی مدیریت شود.

داوود نسائی کارشناس مسئول مدارس آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: همه دانش آموزانی که به دلایل مختلف امکان ثبت نام و حضور در مدارس عادی را ندارند می توانند در مدارس آموزش از راه دور تحصیل کنند.

نسائی افزود: هم اکنون 147 مدرسه آموزش از راه دور با حدود 15 هزار دانش آموز در خراسان رضوی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: محصلان در این مدارس به دو دسته‌ بزرگسال و لازم‌التعلیم تفکیک می‌شوند. مدارس آموزش از راه دور مدتی است طرح توسعه ای ندارند لذا از اهداف برگزاری این همایش اعلام توانمندی و ظرفیتهای همین مدارس است.


انتهای پیام //ف.ف


 147 مدرسه آموزش از راه دور  در خراسان رضوی فعالیت دارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.