سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم استان کردستان از آب کشاورزی ۱۰ درصد است

نماینده مردم سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۸ در صد از روان آب‌های کشور در استان کردستان جاری است ٬ گفت:سهم این استان از آب کشاورزی تنها ۱۰ در صد است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید مهدی فرشادان نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان دیواندره به وضعیت نامناسب جاده‌های کردستان اشاره کرد و گفت: ازابتدای سال تا کنون ۲۸۰ نفر در جاده‌های کردستان جان خود را از دست داده اند و ۳ هزار و ۸۰۰ نفر هم آسیب جسمی دیده اند.

وی همچنین از محدودیت‌های برداشت آب کشا ورزی برای زراعت استان کردستان انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که ۸ در صد از روان آب‌های کشور در استان کردستان جاری است سهم این استان از آب کشاورزی تنها ۱۰ در صد است.

نصر الهی رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کردستان هم در این جلسه گفت: در سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به استان کردستان مشکلات و نیازهای استان براساس اولویت بررسی و تصمیماتی در این زمینه گرفته شده است.

جعفر زاده از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نامناسب اماکن و امکانات فرهنگی در استان کردستان گفت: امکانات موجود با استعداد‌های و ظرفیت‌های فرهنگی این استان همخوانی ندارد.

وی از سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به استان کردستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

در ابتدای این جلسه توان فرماندار شهرستان دیواندره در گزارشی اعلام کرد طرح احداث تصفیه خانه آب شرب دیواندره با پیشرفت فیزیکی شصت در صد به حال خود رها شده و برای تکمیل آن به ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی رکود در اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب دیواندره و تاخیر در تکمیل سد سیازاخ را به عنوان مشکلات عمرانی این شهرستان مطرح کرد.

گفتنی است؛جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان دیواندره امروز جمعه(۱۰ آذر)با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ م/پ

وضعیت نامناسب جاده‌های کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.