سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای سال آینده؛

جلوگیری از تردد ناوگان فرسوده در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال ۹۷ از تردد ناوگان فرسوده در سیستان و بلوچستان جلوگیری به عمل می‌آید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای استان  اظهار داشت: در راستای ساماندهی ناوگان حمل و نقل کالای کشور و بر اساس بخشنامه جدید از سال آینده محدودیت‌های قانونی برای ناوگان فرسوده حمل کالا اعمال خواهد شد.

خانقائی ادامه داد: این شرایط به نحوی است که از ابتدای سال ۹۷ ضمن جلوگیری از صدور بارنامه برای کامیون‌های با عمر بالای ۵۰ سال، از تردد آن‌ها نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

وی نوسازی ناوگان حمل و نقل را به دلیل افزایش بهره‌وری و بهبود شاخص‌های عملکردی این بخش و نیز دلایلی، چون کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی هوا ضروری دانست و اظهار داشت: در این راستا قرارداد‌هایی با شرکت‌های خودروسازی برای نوسازی ناوگان منعقد شده و در نظر داریم برای ناوگان کالا از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای  استان با تاکید بر جلوگیری از تردد این ناوگان در موعد مقرر، گفت: ناوگان فوق سنگین با وزن بالای ۹۶ تن از شمول این قانون تا اطلاع ثانوی مستثنی بوده ضمن اینکه ضروری است همه فعالان و دست اندرکاران حمل و نقل جهت جلوگیری از اختلال در حمل و نقل کالا با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده بیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.