سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهید مدرس از بیان حرف حق ابایی نداشت/مجلس با الگوپذیری از مدرس در رأس امور قرار می‌گیرد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: مجلسی که الگویش شهید مدرس باشد مسلماً در راس امور قرار دارد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تبریک روز مجلس به مردم و وکلای ملت گفت: مجلس به دلیل داشتن جایگاه مردمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر آنکه مجلس از بطن و متن جامعه برخاسته می‌شود، افزود: شهید مدرس به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص نماد مجلس معرفی می‌شود.

نماینده مردم همدان دینداری، خدا محوری و نوع زندگی شهید مدرس را از ویژگی‌های بارز وی دانست و اظهار کرد: این ویژگی‌ها موجب می‌شود تا شهید مدرس الگوی نمایندگان معرفی شود.

حاجی‌بابایی افزود: شهید مدرس در میان مردم و مانند آنها زندگی می‌کرد به همین دلیل‌ هم مردم به مدرس اعتماد داشتند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: شهید مدرس قدرت و جسارت بیان مطالب را داشت و به عنوان نماینده مردم آنچه را که با آرمان‌های خود و منافع مردم در تضاد می‌دید در مقابل قدرت‌ها می‌ایستاد.

وی تصریح کرد: مدرس با شجاعت از بیان حرف حق ابایی نداشت ولو در برابر رضا خان. هر حرکت وی در مسیر خواسته‌های مردم و با نگاهی الهی بود.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه امروز مجلس هم باید این نگاه و نماد را به عنوان الگو انتخاب کند، بیان کرد: باید یک نماینده مؤلفه‌های مهم مدرس را الگو قرار دهد و اظهاراتش در خانه ملت صرفاً مطالبات و دفاع از حقوق مردم باشد.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید از احکام دین، اسلام و نظام دفاع کند، افزود: وکلای ملت باید در برابر فشار‌ها، لابی‌ها و اموری که از خارج مجلس بر آنها تحمیل می‌شود، ایستاده و مقابله کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: زندگی نمایندگان مجلس باید در سطح متوسط جامعه باشد، اگرچه بنده معتقدم حتی مسئولان نظام هم باید این گونه رفتار کنند و افرادی که صاحب مسئولیت در کشور هستند نباید به دنبال کارهای اقتصادی و ... باشند.

وی تصریح کرد: با قرار گرفتن افراد در مسئولیت‌های بالای نظام مردم از آنها انتظاراتی دارند و فرد با توجه به جایگاه خود مسلماً دارای اطلاعاتی از نظام و کشور می‌شود که با انجام کارهای اقتصادی در کنار این مسئولیت‌ها خود به خود رانت ایجاد شده و یک رقابت غیرعادلانه ناصحیح میان مسئولان، نمایندگان، وزرا و استانداران با مردم شکل می‌گیرد.

نماینده مردم همدان با اشاره به اینکه مجلسی که الگویش شهید مدرس باشد در رأس امور قرار می‌گیرد، گفت: هرچه میزان نمایندگان مجلس از این الگو دور شوند، از رأس امور هم دور خواهند شد.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: اینکه مجلس در رأس امور قرار دارد، یک واقعیت انکار ناپذیر است این عملکرد وکلای ملت است که در رأس امور بودن یا نبودن را تحقق می‌بخشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی همچنین با اشاره به دور دهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: واقعیت آن است که ما در این دور از مجلس با آن مجلس مطلوب در رأس امور فاصله داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.