سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلعه گنج و کرمان، رتبه دوم اشتغال روستایی کشور

استاندار کرمان گفت :جذب سرمایه گذاری، تولید و اشتغال به صورت جدی در استان دنبال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  علیرضا رزم حسینی عصر امروز نهم آذرماه در نشست صمیمی مجمع نمایندگان استان با استاندار کرمان گفت: حدود یک ماه پیش جلسه ای با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در تهران داشتیم که در آن جلسه مقرر شد پروژه های اولویت دار در راستای توسعه استان را مشخص و لیست آنها را به نمایندگان اعلام کنیم.


وی بیان کرد: دفتر مثلث توسعه اقتصادی را در تهران تاسیس کرده ایم، تا اقدامات و همگرایی لازم بین امامان جمعه، نمایندگان مجلس و سرمایه گذاران در این دفتر پیگیری شود.


استاندار کرمان تصریح کرد: استان کرمان اقدام به تهیه لیست پروژه های اولویت دار کرده است که این لیست را در اختیار نمایندگان استان قرار خواهد داد و تنها نمایندگان استان کرمان هستند که چنین لیستی را در اختیار دارند.


وی با بیان این مطلب که تسهیلات اشتغال استان نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است، اظهار کرد: شهرستان قلعه گنج رتبه نخست اشتغال روستایی و پس از آن شهرستان کرمان در جایگاه دوم استانی قرار گرفته است، ضمن آنکه قلعه گنج و کرمان رتبه دوم کشوری در ایجاد اشتغال روستایی را کسب کرده اند.


رزم حسینی از تفویض اختیارات استانداران سخن گفت و تاکید کرد: اختیارات لازم را به ما نداده اند و فقط 15 تا 20 درصد اختیارات براساس میل خودشان را به ما داده اند، اما در هر صورت باید با بروکراسی اداری دست و پنجه نرم کنیم.


وی تاکید کرد: تجربه چهار سال گذشته نشان داده است تنها راه نجات ما اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان است تا سرمایه‌گذاران، نمایندگان دولت و نمایندگان مجلس به عنوان اضلاع این مثلث باشند و ائمه جمعه نیز نظارت کنند.


استاندار کرمان با بیان این مطلب که اگر هدف را توسعه قرار دهیم، بسیاری از مشکلاتمان حل خواهد شد، عنوان کرد: سمینار دو روزه فرمانداران و بخشداران استان کرمان با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جذب یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات اشتغال روستایی و سایر برنامه‌ها به زودی برگزار شود.


رزم‌حسینی اضافه کرد: باید فهرستی از پروژه‌های مشکل‌دار استان کرمان به تفکیک سال‌های گذشته تهیه شود تا جلساتی برای رفع موانع این طرح‌ها در تهران برگزار کنیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: جذب سرمایه‌گذاری، تولید و خدمات و اشتغال را به صورت جدی در استان کرمان دنبال می‌کنیم.


محمد جواد فدائی بیان کرد: 17 تا 20 مجوز برای هر سرمایه‌گذاری نیاز است و بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود پنجره واحد برای صدور مجوزهای پروژه‌های سرمایه‌گذاری شکل گیرد، اما پنجره واحد به شکلی که در برنامه پنجم بود، تشکیل نشده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان از برگزاری جلسه با معاون اقتصادی وزارت دارایی خبر داد و یادآوری کرد: وزارت دارایی سامانه پایش فضای کسب و کار را راه‌اندازی کرده است تا روند صدور مجوزها آسان‌تر شود.


فدایی از موانع تولید سخن به میان آورد و اظهار کرد: در بخش تولید و خدمات نیز کارگروه رفع موانع تولید راه‌اندازی شده است اما کارگروه رفع موانع تولید هیچ کارآیی ندارد و در حقیقت عاملی برای طولانی شدن کارها شده است.


وی با اشاره به اینکه طی سال جاری 34 هزار و 200 شغل در استان کرمان توسط دستگاه‌های اجرایی باید ایجاد شود از تحقق 12 هزار شغل خبر داد و گفت: سامانه اشتغال همیشه خراب است و ما اعلام کردیم از خیر سامانه گذشتیم و فرم‌های اشتغال به صورت کاغذی توسط متقاضیان تکمیل شود.


هادی شهسوارپور نیز در این نشست گفت: بهره گیری از جوانان، زنان و دانش آموختگان مهمترین رویکردها در ایجاد فرصت های شغلی روستایی است.


وی با بیان این مطلب که پروژه ها در بخش غیر دولتی به بخش های ایجادی، تکمیلی و توسعه ای تقسیم شده اند، عنوان کرد: سهم استان کرمان در تسهیلات اشتغال روستایی4.68 درصد است چیزی حدود 500 میلیارد تومان که 50 درصد آن ملی است.


مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه توسط 4 بانک تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت می شود، مطرح کرد: به این بانک ها اعلام شده است که پس از دریافت طرح باید ظرف یک ماه طرح را تعیین تکلیف کنند.


انتهای پیام/ی

باید با بروکراسی اداری دست و پنجه نرم کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.