سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور کرواسی: باید به جنایات در بوسنی اعتراف کنیم

رئیس جمهور کرواسی در پی خودکشی یک جنایتکار جنگی در دادگاه لاهه گفت باید اذعان کرد کروات‌ها در بوسنی دست به جنایت زده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز پنجشنبه، رئیس جمهور کرواسی گفت: شهروندان این کشور باید اذعان کنند کروات‌ها در بوسنی دست به جنایت زده‌اند.

او این اظهارات را یک روز پس از خودکشی یک جنایتکار جنگی در دادگاه لاهه بیان کرده است.

کولیندا گرابار کیتاروویچ، رئیس جمهور کرواسی، در یک سخنرانی تلویزیونی با اشاره به جنگ خونین دهه ۱۹۹۰ میلادی در بوسنی گفت: «ما کروات‌ها باید قدرت اذعان به این را داشته باشیم که برخی از هم‌وطن‌های ما در بوسنی مرتکب جنایت شده‌اند و اکنون باید مسئولیت جرائم خود را به عهده بگیرند.»

اظهارات او نسبت به سخنان نخست وزیر کرواسی که در روز چهارشنبه «بی‌عدالتی عمیق اخلاقی» در حکم قضات سازمان ملل را محکوم کرد، لحن ملایم‌تری داشت.

اسلوبودان پرالباک ۷۲ ساله، یکی از شش سیاست‌مدار کروات بوسنیایی بود که در دادگاه بین‌المللی کیفری یوگوسلاوی سابق به زندان محکوم شده بود. چند ثانیه پس از آنکه قضات سازمان ملل محکومیت او به ۲۰ سال حبس را تایید کردند، این فرمانده اسبق ارتش مقداری از یک مایع را از یک بطری قهوه‌ای رنگ نوشید و به وکلای خود گفت: این ماده، سم بوده است. او در بیمارستان مُرد.

او و پنج نفر دیگر به تشکیل «گروه جنایی مشترک» برای پاکسازی قومی مسلمانان بوسنیایی با هدف متحد کردن کروات‌ها در این منطقه محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/

اظهارات نظر رئیس جمهور کرواسی پس از خودکشی جنایتکار جنگی کروات 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.