سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت فرهنگ‌سازی اهدای خون در جامعه

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان بر فرهنگ‌سازی در زمینه اهمیت اهدای خون در جامعه به ویژه در بین بانوان تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان استان کردستان پیش از ظهر امروز در همایش آموزش" بخشندگان خون، ضامنان سلامت" که در سالن آمفی تئاتر مجتمع ایثار سنندج برگزار شد، به اهمیت اهدای خون در بین بانوان گریزی زد و گفت: روزانه ٨۰۰ بانو بر اثر زایمان، کم خونی و بیماری‌های ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهند..

 وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه اهمیت اهدای خون در جامعه به ویژه در بین بانوان افزود: طبق آمار ارائه شده مشارکت بانوان در اهدای خون ۵ درصد است که متاسفانه آمار پایینی دارد.

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان به واقعه ناگوار زلزله کرمانشاه در روزهای گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در کنار خسارات وارده شاهد هم افزایی و نمود سرمایه‌های اجتماعی خصوصا در کردستان بودیم و دیدم که آمار اهدای خون بانوان در وقت بحران از ۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

آژیر اظهار داشت: در طی این اتفاق حرکت مثبت اجتماعی رخ داد و مردم ما خصوصا با اهدای خون و مال خود به صورت خود جوش به کمک زلزله زدگان شتافتند. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استان کردستان با بیان اینکه ما به خانواده‌های تاب‌آور نیازمندیم افزود: سرمایه‌گذاری در بخش آموزش، مقابله و پیشگیری باید بر محوریت زنان باشد چون آنان در هر خانواده به عنوان سفیران سلامت ورود پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/  د م

افزایش آمار اهدای خون بانوان در شرایط بحرانی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.