سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی؛

تست رایگان اچ آی وی درمراکز بیماری های رفتاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مراکز مشاوره بیماری های رفتاری مکانی امن برای مشاوره و تست رایگان ویروس اچ آی وی به شمار می روند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  دکتر سید وحید احمدی طباطبایی گفت: در کرمان مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در چهار‌راه شهید مطهری قرار دارد و مشاوره بیماری ایدز و در صورت نیاز انجام تست کاملا رایگان و بدون ذکر نام و با حفظ رازداری کامل انجام می شود .

وی افزود: اگر تست مثبت باشد، تحت مراقبت و درمان رایگان قرار می گیرند تا حجم ویروس در بدن آنها به حدی برسد که قابلیت انتقال به دیگران را نداشته باشد.

وی تاکید کرد: دو نکته اصلی که در مراجعه به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در نظر گرفته می شود حفظ کامل نکات امنیتی و رازداری اطلاعات فرد و انجام رایگان خدمات است .

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان این موضوع که برای مبارزه با بیماری ایدز چالش های متعددی پیش رو داریم، اظهار داشت: یکی از این چالش ها بیماری یابی کم است که باید موارد شناسایی و آگاهی افراد در این زمینه بیشتر شود.

وی گفت: یک چالش دیگر این است که پوشش درمانی به هنگام مبتلایان پایین است و مستلزم افزایش مراجعه به موقع افراد به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و استفاده از خدمات رایگان آنهاست.

دکتر طباطبایی گفت: با اینکه درمان این افراد شامل هزینه زیادی می شود اما همه خدمات برای مراجعه کنندگان کاملا رایگان انجام می شود.

وی در خصوص درمان بیماری ایدز گفت: درست است که این بیماری درمان قطعی ندارد اما درمان دارویی که برای این بیماری انجام می شود سیستم ایمنی فرد را تقویت کرده و باعث می شود فرد طول عمر معمولی داشته باشد.

این مقام مسئول به دیگر خدماتی که این معاونت به این افراد ارائه می دهد اشاره کرد و گفت: این خدمات در مراکزی که شامل مراکز مثلثی است برای افراد آسیب پذیر فعالیت هایی شامل خدمات مامایی، خدمات دندان پزشکی، روان پزشکی، کاهش آسیب و در صورت نیاز درمان ضد ویروسی ایدز ارائه می شود.

دکتر طباطبایی ادامه داد: یکی دیگر از این خدمات وجود باشگاه های مثبت است که گروه هدف آنها افرادی است که به این ویروس مبتلا شده و همچنین افرادی که زندگی انها تحت تاثیر این ویروس است مانند همسران مبتلایان.

وی به مراکز DIC و نوع فعالیت این مراکز اشاره کرد و گفت: این مراکز مکانی برای آموزش، حمام و نظافت معتادان تزریقی و ... بوده و علاوه بر اینکه وسایل پیشگیری و سرنگ رایگان در اختیار آنها قرار می دهد در هفته دو وعده غذای گرم نیز به آنها داده می شود.

وی همچنین گفت: مراکز DIC دارای تیم های سیاری است که برای شناسایی و آموزش افرادی که رفتار پر خطر دارند فعالیت می کنند .
انتهای پیام/ح

تست رایگان اچ آی وی در مراکز درمان بیماری های رفتاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.