سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم دیپلمات‌های اروپایی از حضور بدون دعوت نتانیاهو در اجلاس بروکسل

از نظر وزرای امور خارجه اروپا حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اجلاس بروکسل نمایشی است که بدون اطلاع آن‌ها ترتیب داده شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تایمز آو اسرائیل نوشت: از نظر وزرای امور خارجه اروپا حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اجلاس بروکسل نمایشی است که بدون اطلاع آنها ترتیب داده شده است.

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی در تحلیلی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: به گزارش شبکه ده خبری اسرائیل در روز چهارشنبه، اظهارات هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر شرکت در اجلاس وزاری امور خارجه اتحادیه اروپا در ماه دسامبر، سران اروپایی را متعجب کرد. بسیاری از آنها نتانیاهو را به طراحی یک نمایش دیپلماتیک بدون اطلاع آنها متهم کردند.

با این حال دیپلمات های اروپایی خشمگین، آن را پذیرفتند اما هشدار دادند که وی با سوالات سختی مواجه خواهد شد و گفتند سران فلسطینی نیز به این اجلاس دعوت خواهند شد.

نتانیاهو اوایل این ماه اعلام کرد در اجلاس بروکسل که در یازدهم دسامبر برگزار می شود شرکت خواهد کرد، این اولین بار در بیست و دو سال گذشته است که یک مقام اسرائیلی در اجلاس اتحادیه اروپا شرکت می کند. اما، بر اساس این گزارش، ظاهرا این دعوت رسمی نبوده است، زیرا وزیر امور خارجه لیتوانی بدون اطلاع یا موافقت دیپلمات های بلندپایه دیگر، نتانیاهو را به صرف صبحانه پیش از برگزاری این اجلاس دعوت کرده است. این خبر خشم شماری از وزرای خارجه اتحادیه اروپا را برانگیخت.

یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه ده خبری اسرائیل با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا علیه توافق هسته ای ایران که بدون اطلاع دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا برنامه ریزی شده بود، گفت: «این اتحادیه اروپاست و کنگره آمریکا نیست و نتانیاهو نمی تواند خودش را دعوت کند.»

اما در این گزارش آمده است فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که خودش نیز از این اقدام نتانیاهو خشمگین است، با اعضای این اتحادیه به توافقی رسید که بر اساس آن به نتانیاهو اجازه شرکت در این اجلاس داده خواهد شد. اما این توافق شامل دعوت مشابهی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواهد بود و این که موضوع فلسطین در زمان استقبال از نتانیاهو در صدر موضوعات خواهد بود.

یک مقام اتحادیه اروپا گفت: «نتانیاهو به جلسه ای که می خواست رسید، اما وزرای امور خارجه در این اجلاس وی را با سوالات سخت درباره سیاست های اسرائیل در سرزمین های فلسطینی مواجه خواهند کرد.»

 

انتهای پیام/

 

حضور بدون دعوت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اجلاس بروکسل

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
عین قاشق نشسته پریده وسط اجلاسشون
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
متاسفم برای اروپا که نوکر است
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
هیشکی از اینا خوشش نماید.مرگبر امریکا