سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بقایایی از دوران ساسانی در محوطه ریوی مانه و سملقان

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت : پژوهش‌های باستان‌شناسی ایرانی و ‌آلمانی در محوطه تاریخی ریوی شهرستان مانه وسملقان با کشف بقایای مهمی از دوران مفرغ تا پایان دوران ساسانی به پایان رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد، علی اکبر وحدتی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که مهم‌ترین دستاورد فصل پنجم کشف بقایایی از دوران مفرغ تا پایان ساسانی در محوطه تاریخی ریوی آشکار شدن بخشی از یک تالار ستون‌ دار از دوران هخامنشی در بخش جنوبی محوطه بوده است ، گفت : در پژوهش ‌های باستان ‌شناسی که از سال 1391 در محوطه تاریخی ریوی آغاز شد ، باستان‌ شناسان به بقایای استقراری از دوران‌های مفرغ، آهن، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی دست یافتند.

وی افزود : بر اساس این پژوهش‌ها، از دوران اشکانی و ساسانی شواهد معماری و باستان‌شناسی مختلفی از محوطه ریوی به دست آمد که حاکی از توالی استقراری پس از دوران هخامنشی در محوطه تاریخی ریوی در شهرستان مانه وسملقان است .

وحدت با اشاره به این که براساس مطالعات فصل پنجم باستان‌شناسی در محوطه تاریخی ریوی دشت سملقان برای شناسایی محوطه‌های اقماری مرتبط با محوطه ریوی بررسی شد ، گفت : پژوهش‌های باستان‌شناسی هدفمند می‌تواند باعث ارتقای شناخت از هویت تاریخی منطقه و تقویت صنعت گردشگری در خراسان شمالی شود.

انتهای پیام/ط

کشف بقایای از دوران مفرغ تا پایان دوران ساسانی در منطقه ریوی شهرستان مانه وسملقان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.