سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداران کلانشهرهای ایران در هشتمین نمایشگاه شهر ایده‌آل

هشتمین نمایشگاه شهر ایده آل با مشارکت و همکاری بخش خصوصی در جزیره کیش برگزار می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جلال تاجیک مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مشهد گفت: ارائه الگوی شهرهای ایده‌آل و انتقال فناوری روز دنیا و دانش در حوزه مدیریت شهری از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی افزود: هشتمین نمایشگاه شهر ایده آل با مشارکت و همکاری بخش خصوصی در جزیره کیش برگزار می‌شود و بخش خصوصی در ۸ دوره پیاپی این رویداد حضوری پررنگ داشته است.

تاجیک با بیان اینکه این نمایشگاه میزبان شهرداران، مدیران سازمان‌های شهری و اعضای شوراهای کلان‌شهرهای کشور و شهرهایی همچون تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و غیره خواهد بود، افزود: این نمایشگاه طی روزهای دهم تا سیزدهم دی ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای چهارمین سال متوالی امسال در برگزاری هرچه بهتر این رویداد کمک می‌کند و هدف اصلی ما از برگزاری این نمایشگاه گردهمایی شهرداران کشور و بهره‌مندی از حضور، تخصص و دانش این افراد در ساختن شهرهای آرمانی بوده است.

مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در این رویداد علاوه بر برگزاری نمایشگاه، جشنواره و سمینار تخصصی با رویکرد آموزشی برگزار می‌شود گفت : در قالب برگزاری این رویداد شهرداران و اعضای شوراهای شهرها با آخرین تجهیزات به‌روز شهری آشنا می‌شوند .


وی گفت: تلاشمان این است که مسئولان و مقامات محلی از طریق برگزاری این نمایشگاه با دغدغه‌های حوزه گردشگری به‌خوبی آشنا شده و در محل‌هایی که مورد نیاز است، اراضی‌ای را در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دهند تا بتوانیم در حوزه گردشگری اقدامات مطلوب، موثر، در خور شان و رضایت‌بخشی را انجام دهیم.

تاجیک با اشاره به اینکه موضوع عدم دریافت عوارض و ارائه اراضی رایگان برای توسعه گردشگری و گسترش کمپ‌های گردشگری از دیگر اهدافی است که با همکاری شهرداری‌ها و اعضای شوراهای شهرهای کشور محقق می‌شود گفت: این موضوع مورد توجه ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است و جریان برپایی این نمایشگاه نشست‌های تخصصی حوزه پسماند و سازمان‌های پارک‌ها و فضای سبز شهری با حضور مدیران عامل سازمان‌های مذکور از سراسر کشور همزمان با همایش و نمایشگاه شهر ایده‌آل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال پرشور و گسترده شهرداری‌ها از ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری به سرمایه‌گذاران در رویداد سال گذشته، در جریان برگزاری این نمایشگاه کتاب ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری شهرداری‌های کشور چاپ و رونمایی می‌گردد.

مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه یکی از نکات برجسته این دوره از نمایشگاه حضور استارتاپ فناوری‌های نوین حوزه مدیریت شهری، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است افزود: در این رابطه در تلاش هستیم تا از طریق این رویداد فعالان و متخصصان این حوزه ضمن آشنایی و آگاهی با تکنولوژی‌های نوین مدیریت خدمات شهری و بهره‌مندی از این فناوری‌ها، با دغدغه‌های فناوران و استارتاپ‌های نوپای دانش‌بنیان آشنا شده تا با همتی جمعی در جهت رفع این دغدغه‌ها و رسیدن به جایگاه‌های عالی و متعالی در این حوزه تلاش کنند.

تاجیک گفت: در همایش و نمایشگاه شهر ایده‌آل، سخنرانی‌ها و مقالات مختلف علمی، تحقیقاتی وکاربردی از سوی محققان و اساتید دانشگاه در حوزه‌های تخصصی درآمدهای پایدار شهری، سرمایه‌گذاری در گردشگری، فضای سبز، پسماند، حمل و نقل و ترافیک، شهر هوشمند و پدافند غیرعامل ارائه خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ح

هشتمین نمایشگاه شهر ایده آل در جزیره کیش برگزار می‌شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.