سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی ایران و اتحادیه اروپا/ تصمیم دانشگاه آزاد برای تفکیک آزمون‌ها از سازمان سنجش

وزارت علوم در هفته‌ گذشته با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

ضرورت اختصاص بودجه به پارک‌های فناوری

پیری مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: باید بودجه در زمینه پارک‌ها افزایش یابد و در رفع مشکلات دانشگاهی قدم برداشته شود.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم ادامه داد: در همین راستا برای ایجاد زیرساخت های لازم برنامه‌ای اندیشه شده است تا از طریق سازمان برنامه بودجه، بودجه مناسبی در این زمینه برای ایجاد زیر ساخت های لازم فراهم گردد.

تولید ۳۰۰۰۰ شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان

مسعود برومند معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، گفت: تاکنون ۲۵۷۴ ایده‌ توسط این شرکت‌ها به محصول تبدیل و ۱۲۵۹ محصول به بازار عرضه شد که ایجاد بازار یکی از مهم ترین اهداف اقتصاد مقاومتی است که کمک می‌کند شرکت‌های کوچکتر رشد داشته باشند و شرکت‌های بزرگتر محصولات خود را به بازار‌های جهانی عرضه کنند.

برومند با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ پارک علم و فناوری و ۱۸۶ مرکز رشد علمی در مجموعه وزارت علوم فعالیت می‌کنند‌، خاطر نشان کرد: در مجموع در سال‌های اخیر ۳۰۰۰۰ شغل توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده که با توجه به تخصصی بودن ایجاد شغل در این عرصه باید تلاش‌ها و حمایت‌ها در این عرصه افزایش یابد.

مقام معظم رهبری پرچمدار علم و اعتلای دانش در کشور هستند

کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: اگر آموزش بر محور تزکیه و انسان پروری شکل بگیرد می توان به افق های بزرگ رسید، همانطور که مقام معظم رهبری را می توان پرچم دار علم و اعتلای علم و دانش در کشور خواند.

تصمیم جدی دانشگاه آزاد برای تفکیک آزمون‌ها از سازمان سنجش

شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: مسئولان دانشگاه آزاد نظیر فرهاد رهبر و رهایی در این زمینه جدی هستند و به همین دلیل هیئت رئیسه مصوبه‌ای را در این باره داشت تا معاون پارلمانی دانشگاه این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: قرار شده است معاونت پارلمانی دانشگاه با همکاری نمایندگان مجلس، طرح دوفوریتی برای جداسازی آزمون‌های سازمان سنجش از دانشگاه آزاد اسلامی تهیه و تقدیم هیئت رئیسه مجلس کند تا در مجلس درباره آن تصمیم گیری شود.

قالیباف عضو هیئت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد شد

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد در احکامی جداگانه دبیر و اعضای حقیقی و حقوقی هیئت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه را منصوب کرد.

مراسم 16 آذر دانشگاه تهران بدون روحانی

سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: برای حضور رئیس جمهور در مراسم 16 آذر به میزبانی دانشگاه تهران برنامه خاصی نداریم.

تسریع در فرآیند برنامه‌های درسی باید مورد توجه قرار گیرد

غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه درسی دوره کارشناسی مدیریت آماد که توسط کمیته نظامی انتظامی پیشنهاد شده بود مطرح و به تصویب رسید.

همچنین کلیات طرح واگذاری اختیارات آموزشی به دانشگاهها مورد تصویب قرارگرفت و مقرر شد مصادیق اختیارات در حوزه معاونت آموزشی متناسب با جایگاه مراکز آموزش عالی در نظام سطح بندی در اسرع وقت مشخص و به دانشگاه های مجری ابلاغ شود.

گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی ایران و اتحادیه اروپا

سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل،گفت: ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه توسعه همکاری‌های علمی و فناوری وجود دارد.قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل، حوزه‌های فناوری‌های جدید، بهداشت و پزشکی و تغییرات اقلیمی را سه حوزه اولویت‌دار و مهم در همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپایی اعلام کرد و از تلاش برای توسعه همکاری پژوهشگران ایرانی در پروژه‌های علمی و فناوری اتحادیه اروپا خبر داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.