سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش نجوم در خرمشهر

همایش «نجوم و علوم کاربردی در آن با محوریت دریا» برای نخستین بار در کشور در خرمشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نخستین  همایش نجوم  با محوریت دریا کشور در آمفی تئاتر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با حضور کار خود را آغاز کرد.

قرار است در همایش دو روزه نجوم و علوم کاربردی ، هفت کارگاه با حضور ناخدا یکم عرشه و ستاد نادر حمودی، محمد نیل فروشان، علی ابراهیمی سراجی، رضا ماه منظر، آرمان فرحانی اصل، مسعود مزیونی و اسلامی به عنوان مدرس برگزار خواهد شد.

فرماندار خرمشهر در این مراسم با بیان اینکه موضوع این همایش و علم نجوم ریشه در آموزه های دینی دارد، گفت: در دین تمدن ساز اسلام اهمیت ویژه ای به مسئله نجوم داده شده است و اگر امروز در جهان در نجوم توفیقاتی به دست آمده، ریشه این موفقیت ها در اسلام و مبانی دینی است که توسط دانشمندان مسلمان به کشورهای غربی صادر شد.

ولی اله حیاتی افزود: ریشه پیشرفت غرب دانشمندان مسلمان بودند و و مسلمانان و ایرانیان در برهه از تاریخ خشو درخیدند اما استثمار اجازه حرکت رو به جلورا نداد و امروز جوانان ما از گذشته خود غافل شده اند.

وی با اشاره به جایگاه ایران اسلامی در زمینه علوم از جمله علم هوا و فضا، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، رهبری، خودباوری و خون شهدا، ایران اسلامی حرکت و توسعه ای روبه جلو و متوازن داشته که باید این رشد را قدر دانست و جبران عقب ماندگی گذشته را کرد.

فرماندار خرمشهر در ادامه توطئه دشمنان برای ضربه زدن به ایران را یادآور شد و افزود: دشمنان چشم دیدن توان ایران و موفقیت های علمی ایران را ندارند و وظیفه امروز این است که ریشه و هویت اصلی خودمان و تمدن ایرانی اسلامی را نشر داده و با علم اندوزی، تولید علم و اندیشه حربه های دشمنان را با ندیشه های علمی پاسخ دهیم.

مدیر آموزش و پرورش آبادان نیز آسمان را منشا اثرات با ارزش خواند و توضیح داد: تفکر در نظم، تعداد اجرام آسمانی، آسمان نگری و آسمان پژوهی سبب توسعه فکر می شود.

اعظم قاسمی زاده از دانش آموزان خواست از هم اکنون به عظمت خلقت آسمان و کرات آسمانی فکر کرده و به فلسفه وجودی عظمت خلقت پروردگار فکر کنند.

مدیر مؤسسه ستاره شناسی خرمشهر نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این مؤسسه و دو انجمن ستاره شناسی آبادان و خرمشهر در طول ۱۰ سال گذشته، خواستار در نظر گرفتن محلی برای فعالیت متمرکز نجوم در منطقه شد.

انتهای پیام/د

برگزاری همایش«نجوم و علوم کاربردی در آن با محوریت دریا» در خرمشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.