سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش علم نجوم به دانش آموزان خرمشهر و آبادان

مدیر انجمن ستاره شناسی خرمشهر گفت: تاکنون حدود چهار هزار دانش آموز در مدارس خرمشهر و آبادان آموزش یک روزه علم نجوم داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛عرفات شریفی مدیر انجمن ستاره شناسی خرمشهر در حاشیه برگزاری «نجوم و علوم کاربردی در آن با محوریت دریا» افزود: موسسه ستاره شناسی خرمشهر با انجمن ستاره شناسی آبادان و خرمشهر که زیر مجموعه آن است، در خرمشهر حدود ۲۵۰ عضو مستقیم دارد به آموزش یک روزه به حدود چهار هزار نفر در مدارس نیز پرداخته است.

وی گفت: همچنین این موسسه جلسات رصد را در هفت شهرستان استان خوزستان برگزار کرده است.

مدیر انجمن ستاره شناسی خرمشهر، در نظر گرفتن محل برای فعالیت این موسسه را خواستار شد افزود: انجمن ستاره شناسی خرمشهر برای مراجعه و رسیدگی علاقمندان احتیاج به یک محل و حداقل یک دفتر دارد که اکنون و پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از فعالیت این انجمن این محل در اختیار این موسسه قرار نگرفته است.

وی گفت: وسایل و تجهیزات رصد در خرمشهر در حال حاضر در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده و در آبادان در پژوهش سرا قرار گرفته است اما محل ثابتی برای فعالیت و ساماندهی امور وجود ندارد.

مدیر انجمن ستاره شناسی خرمشهر با یادآور شدن اینکه همایش نجوم با تکیه بر دریا برای نخستین بار در کشور امروز در خرمشهر برگزار شد، افزود: در این کارگاه ها به بیان مسائلی همچون تاثیر نجوم در امور نظامی، نقش موقعیت ستارگان در جهت یابی، تاثیر پذیری موجودات زنده از اتفاقات نجومی پرداخته شد.

انتهای پیام/د

آموزش علم نجوم ۴۰۰۰ دانش آموز خرمشهر و آبادان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.