سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوآپ ۱.۸ میلیون بشکه نفت خام به کشورهای دریای خزر

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال از سوآپ یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر به پالایشگاه تهران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حمید حسینی با اشاره به آغاز فعالیت طرح سوآپ نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر از 12 مرداد امسال، افزود: تا پایان آبان‎ماه، یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت خام از طریق خطوط لوله و تاسیسات منطقه شمال به پالایشگاه تهران منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استارت خط لوله 32 اینچ انتقال نفت خام نکا – ساری – ری با توجه به حجم نفت آماده انتقال در ساحل نکا برنامه‌ریزی می‎شود، افزود: خط انتقال نفت خام تاکنون در 5 مرحله استارت شده و هر مرحله سه روز به طول انجامیده است.

مدیر منطقه شمال خاطرنشان کرد: تاکنون40 کشتی نفت‎کش در ساحل نکا پهلو گرفته‎اند و با افزایش حجم متوسط نفت خام آماده انتقال، در گام نخست آمادگی لازم برای انتقال نفت خام تا 370 هزار بشکه در روز توسط خطوط لوله نفتی منطقه شمال وجود دارد.

وی میانگین انتقال نفت خام از زمان آغاز مجدد طرح سوآپ را 580 هزار بشکه در ماه اعلام کرد و گفت: با تلاش‎های انجام شده توسط مدیران بالادستی صنعت نفت و آمادگی کامل کارکنان منطقه شمال برای افزایش حجم انتقال در طرح سوآپ، بتوانیم با آمادگی بیشتر شرکت‎های سوآپر، این رقم را به سقف واقعی خود یعنی 500 هزار بشکه در روز برسانیم.

انتهای پیام/س

پهلو گرفتن 40 کشتی نفت کش در ساحل نکا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.