سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۲۵ درصد عصاره و اسانس کشور در کهگیلویه و بویر احمد

مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید عصاره و اسانس کشور گفت: ۲۵ درصد عصاره و اسانس کشور در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  گرجی مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید عصاره و اسانس کشور گفت: در این کارخانه ۷۰ نوع عصاره واسانس و ۵۰ نوع داروی گیاهی تولید می‌شود.

گرجی افزود: بزرگترین کارخانه تولید عصاره و اسانس کشور، سالانه ۲ میلیون شیشه داروی گیاهی، ۷۰۰ تن عصاره و یک تن اسانس به بازار عرضه می‌کند.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد رویشگاه بیش از ۲ هزار گونه گیاه خوراکی و دارویی است و به تنهایی ۲۵ درصد گیاهان کشور را داراست و این ظرفیت مناسبی را برای تولید عصاره و اسانس دراین استان فراهم کرده است.

مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید عصاره و اسانس کشور افزود: محصولات پر فروش این کارخانه، داروی دفع سنگ کلیه، روغن کدو و قطره برای کبد چرب است.

گرجی ادامه داد: محصولات این کارخانه به دلیل استفاده از گیاهان مرغوب و روش عصاره گیری نوین، دارای کیفیت بالایی است که علاوه بر صادرات به سراسر ایران به کشور‌های آسیای شرقی و فرانسه نیز ارسال می‌شود و نام ایران را دراین کشور‌ها پر آوازه کرده است.

وی افزود: درمجموعه بزرگترین کارخانه تولید عصاره و اسانس کشور و بزرگترین کارخانه تولید لوازم بهداشتی جنوب ایران ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

این کارخانه فعالیتش را از سال ۱۳۷۳ در روستای نره گاه از توابع شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد آغاز کرده است.

 

انتهای پیام/ش

 یاسوج رویشگاه بیش از 2 هزار گونه گیاه خوراکی و دارویی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.