سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در اصفهان برگزارشد

نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی برای آزمایش آمادگی 14 نهاد و تشکیلات امدادی در اصفهان برگزارشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان  امروز در این مانور با بیان این که در تمام مراحل، مردم ایران باید خود را آماده مقابله با حوادث احتمالی کنند، تصریح کرد: جوامعی امروزه تاب‌آورتر هستند که از همه جهات خود را به بالاترین سطح ایمنی رسانده‌اند.

وی با بیان این که تاب‌آوری یک دانش‌آموز نه گفتن به آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: توانمندی اجتماعی نیز از وحدت همه ما تشکیل شده است و در حادثه‌ای که رخ داد معلوم شد میزان ویرانی و خرابی در جوامعی بیشتر است که مردمش نمی‌دانند چگونه با حادثه مقابله و تصمیم سریع و عاقلانه اتخاذ کنند.

به گفته قائدیها حوادث طبیعی که در دنیا رخ می‌دهد یک حادثه طبیعی است و نمی‌توان آن را به بی دینی افراد نسبت داد چون این کار مردم را نسبت به دین و اعتقاداتشان ضعیف‌تر می‌کند.

وی با بیان این که چنین تحلیلی از عدالت خدا به دور است، مطرح کرد: رهبری فرمودند جز با اقتصاد مقاومتی راهی نداریم و وقتی به توانمندی درونی خود تکیه کنیم می‌توانیم جامعه‌ای ایمن پدید آوریم و باید در برابر آسیب‌هایی که به نام شبیخون فرهنگی شناخته می‌شود ایمن شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که وقتی جامعه‌ای قدرت نقد داشته باشد و در برابر انتقاد تحمل داشته باشد جامعه‌ای مقاوم است، یادآوری کرد: ایران می‌تواند یک جامعه مقاوم صددرصدی باشد چرا که هزاران شهید در راه حفظ این نظام وکشورتقدیم کرده است.

قائدیها در پایان گفت: عقل و قرآن به ما توصیه می‌کند در برابر حوادث طبیعی همیشه آمادگی داشته باشیم و اصفهان جزو استان‌هایی است که کمترین حوادث را به خود دیده است و ما آمادگی برگزاری مانورهای مختلف نهادها را در طول سال داریم.

 

انتهای پیام/م

 

حوادث طبیعی ربطی به بی‌دینی ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.