سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مانور ایمنی و زلزله در بیش از 3 هزار مدرسه استان اردبیل

نوزدهمین مانور ایمنی و زلزله با شعار " مدرسه ایمن، جامعه تاب آور " و به همت سازمان دانش آموزی استان در بیش از 3 هزار مدرسه استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اردبیل در این مراسم که در آموزشگاه متوسطه دوره اول قائم ناحیه 2 اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه در تمامی مدارس استان که امکانات ایجاب کرده مانور برگزار می شود، اظهار داشت: مانورها فرصت آموزش پیش از وقوع حادثه را فراهم ساخته و این موضوع از اضطراب و ترافیک صحنه واقعی حادثه می کاهد.

وی گفت: هدف اصلی از انجام مانور در مدارس را آموزش و توانمندسازی دانش آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه گیری و خروج اضطراری دانست و بیان کرد: این مانور مشترک با همکاری اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستانها در مناطق و نواحی 19گانه آموزش و پرورش استان انجام می شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اردبیل با تاکید بر ارتقای تاب آوری اجتماعی در برابر حوادث و بلایای طبیعی گفت: این امر به ویژه در بین دانش آموزان باید ترویج شود که انتظار می رود برگزاری چنین مانورهایی بتواند نقش مهم و تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشد.

ناصری با بیان اینکه در رویکرد جدید در کنار ارایه آموزشهای لازم به دانش آموزان، ارتقای سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محله های مجاور مدارس نیز از اهداف اجرای این مانور است، تصریح کرد: تلاش می شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی مورد توجه قرار گیرد.

وی از مدیران مدارس استان خواست تا اهتمام ویژه ای را به مقاوم سازی غیرسازه ای در مدارس به ویژه تثبیت قفسه ها، کمد ها، تابلوها، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی داشته باشند تا در هنگام  بروز احتمالی زلزله خسارات جانی و مالی به حداقل ممکن کاهش یابد.

احمد ناصری با تأکید به اینکه در راستای ایمن سازی مدارس با حساسیت ویژه ای احداث ساختمان های استاندارد پیگیری می شود، افزود: در عین حال ساختمان هایی که فرسوده و نیازمند مقاوم سازی هستند نیز شناسایی شده اند تا با اولویت نسبت به بهسازی آن ها اقدام شود.

انتهای پیام/ح

مانور ایمنی و زلزله در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.