سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیف در حاشیه جلسه هیئت دولت:

نرخ ارز تحت تاثیر هیچ هیجانی قرار نمی‌گیرد/ قیمت طلا از بازارهای بین المللی تبعیت می‌کند

رئیس بانک مرکزی گفت: نرخ ارز از چنان ثباتی برخوردار است که تحت تاثیر هیچ هیجانی قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره افزایش نرخ ارز و تدابیر لازم برای حفظ ثبات آن، اظهار کرد:‌ با مروری بر روند افزایش و کاهش نرخ ارز در سال‌های گذشته متوجه می‌شویم که در پایان سال میلادی فشاری بر بازار وجود دارد که در افزایش قیمت ارز موثر است.

وی افزود: پس از پایان سال میلادی نرخ ارز روند نزولی دارد اما بانک مرکزی این مسائل را رصد و بررسی می‌کند، خوشبختانه بازار ارز از ثبات خوبی برخوردار است که تحت تأثیر التهاب و چالشی قرار نمی‌گیرد.

سیف ادامه داد: در گذشته مسائل بین المللی نرخ ارز را تحت تأثیر قرار می‌داد اما خوشبختانه امروز در بازار ثبات مطلوبی وجود دارد و نرخ ارز با آرامش مسیر خود را طی می‌کند.

رئیس بانک مرکزی در ادامه با اشاره به قیمت طلا در بازار بیان کرد: قیمت طلا تغییری نکرده است و از قیمت‌های بین المللی تبعیت می‌کند.

وی اضافه کرد: میان قیمت طلا و سکه حبابی ایجاد شده بود، اما اکنون شرایط به سمتی پیش می‌رود تا این حباب تخلیه شود.

سیف تصریح کرد: ذخایر طلای بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد بازار، روند غیرمنطقی در پیش بگیرد به هر حال در شرف تخلیه حباب ایجاد شده در قیمت طلا و سکه هستیم و این روند بر کاهش قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

رئیس بانک مرکزی همچنین درباره ارتباط مستقیم مسئولان دولت و مردم اظهار کرد: در تلاشیم شرایطی فراهم کنیم که ارتباط نزدیک‌تری با مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دو الی سه سال گذشته بانک مرکزی وظیفه سنگینی بر عهده داشت و در نتیجه این اقدامات می‌توان گفت اکنون موسسه غیرمجاز فعالی وجود ندارد که اقتصاد و متغیرهای اقتصادی را تخریب کند.

سیف با بیان اینکه یکی از نمونه‌های واقعی حذف فعالیت‌های مخرب، بخش‌نامه بانک مرکزی درباره نرخ سود بانک‌ها بود، گفت: اکنون نرخ سود بانک‌ها 15 درصد است و کمتر شاهد بروز تخلف در این زمینه هستیم.

رئیس بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: باید تدبیری اندیشید تا از پیدایش موسسات غیرمجاز جلوگیری کنیم، خوشبختانه زمینه انجام این امر با همکاری وزارت کشور و نیروی انتظامی در حال انجام است به طوری که در آینده شاهد تکرار این تجربه نخواهیم بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.