سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با سرعت حدود 75 کیلومتر بر ساعت اوایل هفته آینده این استان را در بر می گیرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی با بیان اینکه این پدیده تا دوشنبه هفته آینده در شمال، نوارشرقی، غرب و برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان تداوم دارد توصیه کرد؛ افراد آسیب پذیر در زمان باد وگرد و خاک از حضور در فضای باز خودداری کنند.


وی افزود: همچنین یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در سواحل و روی دریا نیز وزش بادشدید علاوه بر گرد وخاک سبب مواج و متلاطم شدن دریا می شود و شرایط دریا برای عملیات دریایی و صیادی مناسب نیست.


وی بیان کرد: با نفوذ توده هوای سرد به سیستان و بلوچستان از شنبه تا پنج شنبه هفته آینده دمای هوا حدود هفت تا 10 درجه در سطح این استان کاهش می یابد و شرایط برای یخبندان شبانه در زاهدان و دیگر نقاط نواحی سردسیر مهیاست.


رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان توصیه کرد؛ کشاورزان و دامداران برای مقابله با سرمازدگی محصولات گلخانه ای و دام ها آماده باشند.


ملاشاهی اظهار داشت: همچنین محافظت از کنتورهای آب، پمپ های کشاورزی و خودروها برای جلوگیری از یخ زدگی در ساعات پایانی شب نیز از جمله نکاتی است که افراد باید مورد توجه قرار دهند.


وی بیان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با صفر درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 34 درجه مربوط به راسک مرکز شهرستان سرباز بوده است.

انتهای پیام/گ

وزش باد شدید سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.