سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید راثی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید راثی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

 به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه «دفاع مقدس» روزبه روز بالنده‌تر شد و چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن سربلند شودو دشمن را متقاعد کند که در محاسباتش دچار اشتباهی بزرگ شده است .در میان تمام دفاعیاتی که توسط انسان در برابر هجمه‌های گوناگون صورت می‌گیرد، مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین آنها دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است. شما می توانید زندگی یکی از این شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید جعفر راثی در یک خانواده متوسط سال 1343 به دنیا آورد، بعد از طی دوران کودکی روانه مدرسه شد. تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان ادامه داد و در مدرسه نیز عضو انجمن اسلامی بود و در کارهای تبلیغاتی این نهاد انقلابی فعالیت داشت.

شهید از شهر شبستر به منطقه عملیاتی اعزام گشت. عاقبت سردار رشید جعفر راثی در تاریخ 1362/12/14 در منطقه جزیره مجنون در اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی به شهادت رسید .


فرازی از وصیت نامه شهید جعفر راثی


بسم الله الرحمن الرحیم

با دنیا چنان رفتار کنید که پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) رفتار کردند و اما امام (ره) را تنها نگذارید همیشه گوش به فرمان بوده و برای جانبازی آماده باشید.

ای برادران عزیز دنیا وادی امتحان است و خداوند به خاطره آزمایش انسان را در این دنیا قرار داد و آسمان و زمین به خاطر انسان آفریده شده اند، تا چه کسی می تواند به اعلی علیین برسد و چه کسی به اسفل سافلین سقوط کند.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید جعفر راثی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.