سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انفجار بمب در افغانستان جان هشت غیرنظامی را گرفت

یک مقام محلی افغانستان امروز اعلام کرد براثر انفجار بمب کناره جاده‌ای در استان قندهار، دست‌کم هشت غیرنظامی ازجمله سه زن و یک کودک کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ضیاء دورانی، سخنگوی پلیس قندهار، اعلام کرد براثر انفجار بمب کناره جاده ای در استان قندهار که گروه تروریستی طالبان آن را کار گذاشته بود، دست‌کم هشت غیرنظامی ازجمله سه زن و یک کودک کشته شدند.

ضیاء دورانی افزود قربانیان این انفجار در بخش «معروف» استان قندهار که روز سه شنبه رخ داد درحال حرکت به طرف روستای خودشان بودند که خودرو حامل آنها با بمب کار گذاشته شده توسط طالبان برخورد کرد.

استان قندهار در جنوب افغانستان از مدتها قبل مقری برایگروه تروریستی طالبان بوده است. دورانی هیچ مدرکی در ارتباط با ادعای خود درباره اینکه این بمب را طالبان کار گذاشته است، ارائه نکرد. گروه طالبان نیز هنوز مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

بنا بر آمارهای سازمان ملل متحد، بمب های کنار جاده ای عامل حدود 18 درصد از تلفات غیرنظامیان در افغانستان طی امسال بوده است. از ماه ژانویه تا سپتامبر حدود 500 نفر براثر انفجار بمب های کناره جاده ای در افغانستان کشته شده اند.

 

انتهای پیام/

8 کشته بر اثر انفجار بمب در قندهار افغانستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.