ابراهیمی با بیان اینکه گردشگری دریایی در چابهار رونق ندارد، اظهار داشت: در این پایانه مسافری ۵۰ میلیارد ریال هزینه تجهیزات از جمله گمرک و... شده است، اما با این وجود گردشگری دریایی بازدهی و سوددهی ندارد.
معاون اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای راهاندازی هرگونه فعالیت گردشگری دریایی به همکاری ۲۰ نهاد و دستگاه اجرایی نیاز داریم، گفت: در حال حاضر هیچ درآمدزایی در بخش گردشگری دریایی برای اداره بندر چابهار وجود ندارد و تنها یک نگاه ملی به این موضوع داریم.
وی افزود: ظرفیت سالن پایانه مسافری دریایی بندر چابهار در حال حاضر ۶۰۰ نفر در روز است که امکان ورود ۳۰۰ نفر و خروج ۳۰۰ نفر به صورت همزمان از این پایانه وجود دارد.
ابراهیمی با بیان اینکه خط مسافری چابهار – مسقط تعطیل شده است، گفت: چندی پیش شرکتهای تعاونی خصوصی خط دریایی چابهار – مسقط را با کشتی مدرن هرمز با سرعت ۵۰ گره دریایی و در مسیر ۱۰۵ مایلی راهاندازی کرد، اما به دلیل عدم کمکاری سایر نهادها این خط مسافری تعطیل شد.
وی با بیان اینکه خط چابهار – مسقط تا فروردین سال ۹۶ برقرار بود، ادامه داد: به دلیل زیان بخش خصوصی ادامه کار گردشگری دریای چابهار – مسقط امکان پذیر نبود و هیچ یک از دستگاههای اجرایی دخیل در بحث گردشگری یارانهای به این بخش اختصاص نداد.
معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی برای ادامه فعالیتهای پایانه مسافری دریای چابهار تاکنون معادل یک میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است و از این پس منابع مالی برای پرداخت یارانه نداریم و سایر دستگاهها باید سهم خود را بپردازند.
انتهای پیام/ع