سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آخرین وضعیت بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها آخرین وضعیت بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان را تشریح کرد.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس گفت: این طرح از ادوار قبل مورد بحث بوده است.

وی با بیان اینکه در دوره فعلی امکان افزایش 40 نفر به مجموع تعداد نمایندگان وجود دارد، اظهار کرد:  از آنجایی که از سال 78 به تعداد نمایندگان اضافه نشده است، می‌توان تا سقف 40 نماینده را به تعداد نماینده‌های فعلی اضافه کرد.

سلیمی با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد نمایندگان مجلس تصریح کرد: بسیاری از حوزه‌های انتخابیه ما وسیع و دارای جمعیت زیادی هستند و مردم نمی‌توانند با یک نماینده ارتباط خوبی داشته باشند و مطالباتشان را پیگیری کنند که با افزایش تعداد نمایندگان حل مشکلات مردم تسهیل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها در واکنش به انتقاد‌هایی که به طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس وجود دارد، گفت: اگر این موضوع صرفا در قالب طرحی از سوی نمایندگان مطرح می‌شد، قطعا به دلیل بار مالی برای دولت با ایراد شورای نگهبان مواجه می‌شد اما علاوه بر طرح‌هایی که از سوی نمایندگان مطرح شده، لایحه‌ای از سوی دولت هم در این باره در حال تهیه است.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالیه تشکر