سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کمک کردن به بنگاه‌های بزرگ هدر دادن منابع مالی است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از بنگاه‌های کوچک یا مشاغل خانوادگی بدلیل تنوع و پویایی این صنایع، نتیجه خوبی را به همراه دارد.

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بانک،بورس وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه غیرعلنی رییس بانک مرکزی با این کمیسیون اظهار کرد: دولت از طریق تزریق نقدینگی به بخش تولید و کمک به سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای تولیدی، سیاست حمایت از بنگاه‌های تولیدی را آغاز کرده است.

وی توضیح داد: بر اساس این طرح قرار است که دولت با ارائه وام به طرح‌های خوداشتغالی در قالب صندوق‌های امام‌رضا اشتغال ایجاد کند.

نگو گفت: متاسفانه شغل‌هایی که دولت‌های نهم و دهم در قالب طرح‌های ایجاد شغل‌های خانگی و کارگاه‌های زودبازده، ایجاد کرده ناپایدار بودند.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دولت باید به آن گروه از بنگاه‌های تولیدی که توان تولید و صدور کالا دارند، کمک کند.

وی، تزریق نقدینگی برای حمایت از تولید را در ایجاد تورم بی‌تاثیر دانست و گفت: تورم زمانی به وجود می‌آید که رابطه عرضه و تقاضا به هم بخورد اما، تزریق 50هزارمیلیارد تومان به بنگاه‌ها باعث افزایش تولید می‌شود و بین عرضه و تقاضا تعادل به وجود می‌آید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: کاهش تورم با ماندگاری رکود درست نیست، درحالیکه با تزریق نقدینگی به بنگاه‌ها، رونق اقتصادی ایجاد می‌شود و در عین حال تورم هم بالا نمی‌رود.

نکو افزود: در این طرح، بانک مرکزی ابتدا پول داغ تزریق می‌کند که بنگاه‌ها بتوانند بدهی‌های خود را به بانکها تسویه کنند و با رونق بانکها، اقتصاد هم تکان خواهد خورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح برنامه بانک مرکزی در تزریق اعتبار به بنگاه‌ها اظهار کرد: سیاست اعتباری دولت در وهله‌ اول زنده کردن بنگاه‌های مرده است، چراکه اصلی‌ترین مشکل در بخش بنگاه‌های نیمه جان وجود دارد.

نکو توضیح داد: ایجاد بنگاه‌های جدید چون زمانبر و هزینه‌بر است، جزء اولیت دوم این طرح بانک مرکزی قرار دارد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: اگر دولت سیاست‌های اقتصادی مردم قبلی را اجرا کند، به جز هدر دادن منابع مالی نتیجه دیگری نخواهد داشت و امیدوارم که دولت در این زمینه بطور جدی وارد شود.

نکو گفت: امروزه حمایت از بنگاه‌های بزرگ و ارائه هزینه‌های بیش از حد پاسخگو نخواهد بود، زیرا که منابع دولت کفاف کمک به این بنگاه‌ را نمی‌دهد.

وی در پایان گفت: اقتصادی چین در مرحله نخست مبتنی بر خودبستدگی و اصالت مشاغل خانوادگی بود و به خاطر همین پویایی، توانست بازار جهانی را به دست بیاورد.

انتهای پیام/

حمایت از بنگاه‌های کوچک به جای صنایع بزرگ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.