سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف حیات بیگانه در ایستگاه فضایی بین المللی + تصاویر

باکتر‌هایی عجیب و اسرارآمیز در بدنه خارجی ایستگاه فضایی بین المللی کشف و برای بررسی به زمین فرستاده شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضانورد روسی اعلام کرده است که موفق به کشف باکتری زنده در فضای اطراف ایستگاه فضایی بین المللی شده است که از فضایی خارج از کره زمین آمده است.

این فضانورد اعتقاد دارد که میکروارگانیسم به احتمال زیاد از فضایی ناشناخته به جز کره زمین آمده اند و برروی بدنه خارجی ایستگاه فضایی بین المللی رشد کرده اند.


فضانورد روس شکاپلرف، اعتقاد دارد که این میکروارگانیسم‌ها در زمان راه اندازی ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۱۹۹۸ وجود نداشته است و به احتمال زیاد در طول سال‌ها استقرار در فضا در بدنه خارجی سفینه فضایی شکل گرفته است.

باکتری‌ها اکنون برای بررسی و انجام پژوهش‌های بیشتر به زمین ارسال می‌شوند، البته قبل از ارسال بی خطربودن آنها برای سلامت انسان‌ها آزمایش شده است.


درطول سال‌ها آزمایش پَد‌هایی در بدنه خارجی ایستگاه فضایی بین المللی نصب شده است که به جمع آوری اجسام و مولکول‌های شناور در فضا می‌پردازد و همین پد‌ها باکتر‌های فضایی را به دام انداخته است.

پژوهش‌های پیشین نشان داده است که برخی باکتری‌ها می‌توانند درفضای خارج ازکره زمین رشد و دچار دگرگونی ژنتیکی شوند.

اکنون در یک آزمایش منحصر به فرد، فضانوردان نمونه‌ای از باکتری‌ای کولای (E. coli) را به فضا ارسال کرده اند تا آزمایش بر روی این باکتری مرگبار را در فضا انجام دهند.

محققان امیدوار هستند شرایط بی وزنی بتواند به درمان جدیدی برای مقابله با این باکتری مرگبار منجر شود.

کارشناسان اعلام کرده اند که برخی باکتری‌ها در فضا دچار دگرگونی در ساختار ژنتیکی می‌شوند و درمواردی قوی‌تر از زمانی می‌شوند که برروی زمین قرار دارند.


تقویت ژنتیکی باکتری‌ها در فضا، روند درمان فضانوردان را نیز با اختلال مواجه می‌کند و به این ترتیب آلوده شدن به باکتری در فضا می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای سلامت فضانوردان به همراه داشته باشد.


پژوهش در زمینه درمان بیماری‌ها از سال ۲۰۰۰ میلادی در آزمایشگاه ایستگاه فضایی بین المللی در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین آغاز شده است و کارشناسان به نتایج مطلوبی درباره درمان بیماری‌ها به ویژه سرطان دست یافته اند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

باکتری هایی با سرچشمه ای ناشناخته ایستگاه فضایی را محاصره کرده اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.