سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله حیدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سکوت سازمان ملل نسبت به وضعیت عیسی قاسم نتیجه جیره‌خواری از آل سعود است

عضو خبرگان رهبری گفت:امروز شاهد سکوت سازمان ملل نسبت به وضعیت عیسی قاسم هستیم که نتیجه جیره‌خواری از آل سعود است.

آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با ا نگرانی از وخامت حال شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین گفت: وظیفه هیئت حاکمه بحرین رفع حصر این عالم مجاهد، مردمی و مظلوم است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حداقل کاری که رژیم آل خلیفه می‌تواند کند رسیدگی به روند معالجه و درمان شیخ عیسی قاسم است، اظهارکرد: این حداقل وظیفه حقوقی و بین المللی است که بر گردن حاکمیت بحرین وجود دارد.

وی با بیان اینکه شعارهای حقوق بشری سازمان‌های بین‌المللی گوش فلک را کر کرده است، خاطرنشان کرد: اما امروز شاهدیم نسبت به این مسئله آشکار سکوت کرده‌اند و علت آن هم این است که جیره خوار سلاطین آل سعود هستند و از آنها پول می‌گیرند.

آیت‌الله حیدری با تأکید بر اینکه سازمان ملل وظیفه قانونی دارد تا به وضع شیخ قاسم رسیدگی کند، بیان کرد: دخالت آل سعود در امور بحرین نیز بر همه مردم ثابت شده است و همه می‌دانند رفتار آل سعود بر ضد مردم و به نفع هیئت حاکمه است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آل سعود کاری جزء خراب کاری‌ در کشورها و دیگر ملت‌ها ندارد و نمونه بارز آن هم بحرین و یمن هستند، اظهار کرد: از آنجایی که همیشه تصمیم‌گیری‌های آل سعود ناپخته بوده و در موضوعات مختلف سرشان هم به سنگ خورده است، در مورد بحرین هم این تجربه برایشان تکرار می‌شود و سرشان به سنگ می‌خورد.

وی افزود: برای مقابله با این وضعیت باید به سازمان‌های مردم نهاد مستقل در دنیا اطلاع‌رسانی شود تا آنها هم موضع گیری کند و افکار عمومی  به این سمت برود، آن وقت است که این دولت‌ها مجبور خواهند بود با افکار عمومی همراهی کنند و حق را به حق‌دار بدهند.

آیت‌الله حیدری نقش علمای اسلام و به ویژه ایران را در این مسئله حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: آنها باید بر نظرات خود بر حقوق از دست رفته مردم مظلوم یمن تأکید کنند و از طریق اجتماعات، بیانیه‌ و تظاهرات صدای خود را به گوش دنیا برسانند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه جمعه تاکنون در این مسیر خوب عمل کرده‌اند، اظهار کرد: ‌نماز جمعه برای حل این مسئله ظرفیت بالایی دارد و ائمه جمعه و نمازگزاران باید با قدرت بیشتری در این مسیر حاضر شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.