سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن موزه‌های آلمان از کاخ گلستان بازدید کرد

رئیس انجمن موزه های آلمان به همراه هیئت 18 نفره متشکل از مدیران موزه های این کشور، از موزه‌ها و تالارهای کاخ گلستان بازدید کرد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود نصرتی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: پروفسور اکارت کوهن رئیس انجمن موزه های آلمان و پترا اولشوسکی معاون وزیر فرهنگ، علوم و تکنولوژی آلمان به همراه هیئت 18 نفره متشکل از مدیران موزه های این کشور عصر روز یکشنبه، 5 آذر از موزه‌ها و تالارهای کاخ گلستان به مدت دو ساعت بازدید کردند.

وی افزود: پروفسور اکارت کوهن از تأثیرگذار بودن این بازدید سخن گفت و بر این موضوع تأکید کرد که تمامی هنرهای مشرق زمین در کاخ گلستان به خوبی قابل مشاهده است و ترکیب عناصر معماری ایرانی و اروپایی در این بناهای تاریخی به روشنی دیده می شود. البته عناصر معماری ایرانی بیشتر نمایان است.

مدیر کاخ گلستان اظهار کرد: بر اساس اظهارات پروفسور کوهن، 6 هزار و 500 موزه در آلمان وجود دارد که بیشتر موزه های آنها قصرهای قدیمی بوده که تبدیل به موزه شده اند و قدیمی ترین آثارشان مربوط به ابزارهایی بوده که توسط انسان های اولیه ساخته شده است. سنگ‌هایی که روی آن کنده کاری شده، 3 هزار سال قدمت دارد.

نصرتی از افزایش بازدید گردشگران خارجی خبر داد و تصریح کرد: بازدید گردشگران خارجی از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و قصد داریم با برگزاری نمایشگاه های مشترک فرهنگی میان کشورهای مختلف به معرفی بیشتر این مجموعه بپردازیم.

 

انتهای پیام/

 

بازدید آلمانی ها از موزه ایرانی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.