سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تعطیلی مجتمع‌های ناایمن

توقع دادستانی از حوزه شهرداری با توجه به اختیارات قانونی که دارد این است که نسبت به شناسایی مکان‌های خطری و رفع خطر از آن‌ها اقدام کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد گفت: بعد از حادثه سلمان حوزه دادستانی به این نتیجه رسید که در سطح مجتمع‌های تجاری و تمام مواردی که ممکن است خطراتی برای شهروندان داشته باشد تذکر و اخطار‌های لازم توسط شهرداری داده و اقدامات ایمنی انجام شود.

وی افزود: در همین راستا بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رعایت ایمنی مجتمع‌ها و معابر به تمام شهرداری‌ها طی مکاتبه‌ای که صورت گرفت ابلاغ شد و برخی مناطق شهرداری‌ها کمینه‌ای تحت این عنوان در کنار کمیسیون بند ٢٠ برای بررسی ایمنی مجتمع‌های تجاری ایجاد کردند.

معاون دادستان مشهد گفت: در این ماده شهرداری موظف است که ابتدا به مالک اخطار داده و فرصت مناسب برای رفع خطر به وی اعطا کند و الا شهرداری نسبت به رفع خطر اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: توقع دادستانی از حوزه شهرداری با توجه به اختیارات قانونی که دارد این است که نسبت به شناسایی مکان‌های خطری و رفع خطر از آن‌ها اقدام کند.
 
محبی افزود: در صورتی که شهرداری‌ها به وظیفه خود عمل نکنند نقش تقصیر آن‌ها هم در حوادث آتی در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ح
 

ضرورت ایمنی مجتمع‌ها و معابربرای شهروندان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.