سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس اداره توليدات گياهي شهرضا عنوان کرد:

کاهش 2 هزار تنی برداشت انگور در شهرستان شهرضا

رئيس اداره توليدات گياهي جهاد کشاورزی شهرضا گفت: امسال با وجود شرايط خشكسالي و مواجه بودن سطوحي از باغ‌ها با تنش آبي حدود 5 هزار تن انگور از باغ‌ها برداشت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی کافی  با اشاره به پایان برداشت انگور در این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان شهرضا با سطحی معادل 600 هکتار تاکستان انگور، سالیانه 7 هزار تن انگور تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرضا در سطح زیر کشت و برداشت انگور رتبه دوم در استان را دارد، افزود: امسال با وجود شرایط خشکسالی و مواجه بودن سطوحی از باغ‌ها با تنش آبی حدود 5 هزار تن انگور از باغ‌ها برداشت شد که حدود 50 درصد از تولید انگور شهرضا شامل ارقام عسگری، سیاه، یاقوتی و ریش بابا مصرف تازه خوری دارد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه انگور شهرضا علاوه بر شهرستان‌های استان به استان‌های همجوار صادر می‌شود، گفت: 50 درصد مابقی تولید انگور در اثر فرآوری تبدیل به کشمش، شیره و سرکه می‌شود و کشمش تولیدی علاوه بر مصرف در داخل کشور به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به ضدعفونی بذور خود مصرفی گندم و جو برای پیشگیری از بیماری‌های سیاهک و لکه قهوه‌ای جو در شهرستان شهرضا، اذعان کرد: با توجه به پیگیری و ارائه توصیه‌های مکرر واحد حفظ نباتات این مدیریت در راستای جلوگیری از بیماری‌های سیاهک و لکه قهوه‌ای گندم و جو تاکنون میزان 780 کیلوگرم سم ضدعفونی بذور برای 390 تن بذر خودمصرفی توسط کشاورزان شهرضا مورد استفاده قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م

 

سالیانه 7 هزار تن انگور در شهرضا تولید می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.