سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احزاب به جای طرح مباحث زود هنگام انتخاباتی، به تحقق وعده‌های رئیس جمهور کمک کنند

دبیرکل جبهه ایستادگی گفت: احزاب باید به جای طرح مباحث زود هنگام انتخاباتی کمک کنند تا وعده‌های رئیس جمهور عملیاتی شود.

یدالله حبیبی دبیرکل جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیامدهای طرح مباحث زودهنگام انتخاباتی اظهار کرد: طبیعت احزاب رصد مسائل مختلف جامعه و رایزنی درباره آینده سیاسی کشور است. اما نباید طرح برخی مسائل مانند انتخابات آن هم در حالی‌که 4 سال تا سال 1400 باقی مانده است بر مسائل کلان کشور تأثیر بگذارد.

وی افزود: احزاب باید در چارچوب منافع ملی و سیاست‌های کلی نظام قدم بردارند و در شرایط فعلی با توجه به دغدغه‌هایی که در کشور و منطقه وجود دارد، نباید این مسئله که قرار است رئیس جمهور آینده کشور چه کسی باشد، در رأس اولویت‌های کشور قرار گیرد.

دبیرکل جبهه ایستادگی تصریح کرد: البته لازمه کار تشکل‌های سیاسی این است که برای آینده بحث و رایزنی داشته باشند، اما این مسئله نباید به جامعه کشیده شود.

حبیبی بیان کرد: در شرایط فعلی احزاب باید با استفاده از روش‌های مختلفی مانند نقد و پیگیری‌های لازم کمک کنند تا وعده‌های رئیس جمهور عملیاتی شود.

وی با اشاره به اظهارات بن سلمان نسبت به برخی مقامات ایرانی و دیکتاتور خطاب کردن آنها، ادامه داد: عربستان تصور می‌کرد که با حمایت از گروهک تروریستی داعش می‌تواند سوریه را تحت سیطره خود بگیرد و در جهت تحقق منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا قدم بردارد، اما این هدف عربستان تحقق نیافت.

دبیرکل جبهه ایستادگی تأکید کرد: خط مشی سیاسی عربستان با ایران به ویژه در 6_5 سال اخیر خصومتی بوده است، البته از عربستان انتظاری جز این اظهارات پوچ نمی‌رود.

حبیبی اذعان کرد: در شرایطی که اشخاصی مانند سردار سلیمانی امنیت را به امت اسلامی بازگرداندند و باید از آنها تقدیر و تشکر به عمل آورده شود، بن سلمان سخنان سخیفی بر زبان می‌راند و همچنان در جهت منافع رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارد.

وی گفت: دیکتاتور در اصطلاح سیاسی به شخصی اطلاق می‌شود که منافع ملی کشور را زیرسوال برده و حکومت قبیله‌ای به راه می‌اندازد و از طرفی گوش به فرمان کشورهای نظام سلطه است.

دبیرکل جبهه ایستادگی اظهار کرد: بن سلمان ابتدا باید خود و مقامات عربستان را با مقامات کشور ما مقایسه کند و بعد صحبت از معیارهای دیکتاتوری به زبان آورد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.