سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه :

طرح مدارس مروج سلامت در گناوه آغازشد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: طرح مدارس مروج سلامت به‌منظور ارتقای سلامت دانش آموزان در 20 مدرسه تحت پوشش گناوه آغازشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد بازیاری امروز در کلاس آموزشی مدیران و مراقبان بهداشت مدارس مجری طرح مروجین سلامت شهرستان گناوه اظهار داشت: این طرح در وزارت آموزش‌وپرورش و با مشارکت وزارت بهداشت و درمان، سازمان نوسازی مدارس و با رویکرد توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه فرهنگ خودمراقبتی و آموزش هم‌سالان در مدارس تعیین‌شده اجرا می‌شود.

وی ارتقای سلامت دانش آموزان، توانمندشدن، قابلیت تصمیم‌گیری و انتخاب را به‌عنوان هدف اجرای طرح دانست و افزود: این طرح شیوه زندگی سالم را به دانش آموزان می‌آموزد به‌گونه‌ای که در طول زندگی به آن پایبند باشند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: تعداد مدارس مجری این شهرستان بر اساس سهمیه اعلام‌شده 20 مدرسه در دوره‌های مختلف تحصیلی است که دیگر مدارس متقاضی شهرستان نیز در صورت تمایل می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

بازیاری ادامه داد: در این طرح مدارس منتخب توسط چک‌لیست‌های ممیزی داخلی که توسط مدیران مدارس و همچنین چک‌لیست‌های ممیزی خارجی که توسط پرسنل بهداشتی تکمیل می‌شود ومورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان گناوه نیز اظهار داشت: مدارس مجری طرح مروج سلامت از نظر وضعیت بهداشت محیط، بوفه سالم، برنامه‌های آموزشی اجراشده، وضعیت واکسیناسیون و مراقبت بهداشتی و پزشکی دانش‌آموزان، سلامت کارکنان، فعالیت فیزیکی و تحرک بدنی دانش آموزان، مشارکت جامعه پیرامون در حل مشکلات بهداشتی، انجام مشاوره و سلامت روان دانش آموزان مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می‌گیرند.

زهره بهمیاری بیان کرد: مدارسی که امتیاز ممیزی آنها 55 و بالاتر باشد دارای نشان مدارس مروج سلامت می‌شوند و برحسب امتیاز از یک تا پنج ستاره به مدارس منتخب تعلق می‌گیرد.
           
کلاس آموزشی مدیران و مراقبان بهداشت مدارس مجری طرح مروجین سلامت شهرستان گناوه با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و آموزش‌وپرورش در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش شهرستان تشکیل شد.

انتهای پیام/پ

آغاز طرح مدارس مروج سلامت در گناوه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.