سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

4 آسیب های اجتماعی تهدید کننده در جامعه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: در حال حاضر بر اساس داده های آماری، اعتیاد، طلاق، فساد اخلاقی و حاشیه نشینی، چهار آسیب اجتماعی تهدید کننده در جامعه به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زهرا موسوی پور، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در مراسم اختتامیه همایش آسیب های اجتماعی که، در دانشگاه جیرفت برگزار شد، با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف شکل دیگر به خود می گیرد، اظهار داشت: برای نمونه، ممکن است اعتیاد در منطقه ای بیشترین جرایم را به خود اختصاص دهد اما در منطقه دیگر طلاق بیشتر از دیگر آسیب های اجتماعی وجود داشته باشد، بنابراین ضروریست آسیب های اجتماعی بومی و منطقه ای را شناسایی کرده و با آگاهی کامل به مبارزه و حل آنها بپردازيم.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی، امروزه به یک معضل اساسی برای کشور تبدیل شده، طوری که خانواده ایرانی را نشانه گرفته است.

موسوی پور با اعلام اینکه امروز دشمن جایی را نشانه گرفته که اگر از بین برود، نمی‌توان آن را ساخت، تصریح کرد: برای رفع آسیب های اجتماعی همتی مضاعف و تلاشی منسجم نیاز است، برای این کار باید مزیت های نسبی که همان توانایی ها و ظرفیت هاست را شناسايی کرده و از آنها استفاده کنیم.

شاپور کوهستانی، رییس دانشگاه جیرفت نیز ضمن گرامیداشت هفته بسیج، بسیج را نماد اتحاد و ایستادگی ملت عنوان و به سخنی از رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام  خمینی (ره) مبنی بر " بسیج مدرسه عشق است" اشاره کرد و یادآور شد: امروز وظیفه جامعه علمی این است که با دیدگاه و تفکر بسیجی به منظور پشیبرد اهداف علمی و فرهنگی گام بردارند.

وی افزود: آسيب های اجتماعی به يك مقوله بسيار مهم در جامعه تبديل شده است و در اين راستا بايد تلاش کنیم تا از همه پتانسيل ها برای پيشگيری از اين مسئله استفاده کنیم.

كوهستانی تصریح كرد: دانشگاه و جامعه علمی نيز در راستای رسالت خود تلاش می کند، راهكار های علمی را به منظور پيشگيری از اين آسيب های اجتماعی مشخص كند.

 انتهای پیام/ب

آسیب های اجتماعی تهدید کننده در جامعه کدامند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.