سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام هیئتی اسرائیلی به روسیه پس از نشست موفقیت آمیز سوچی

رژیم صهیونیستی با ادعای نگرانی درباره حضور ایران در سوریه، هیئتی را پس از نشست سوچی به روسیه اعزام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تحولات نظامی در اوضاع سوریه را پس از اجلاس سوچی بررسی کرده است. از سوی دیگر، هیئتی از کمیته امور خارجه و امنیت کنست این رژیم به مسکو سفر کرد تا با مقامات روسی درباره توافق‌های به دست آمده درباره سوریه گفتگو کند.  

دیدار‌های ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رؤسای جمهور سوریه، ایران و ترکیه در سوچی، همچنان بر رسانه‌های رژیم صهیونیستی سایه افکنده است. نگرانی رژیم صهیونیستی مربوط به توافقی در سوریه بدون در نظر گرفتن منافع این رژیم است.

نتایج اعلام شده از اجلاس سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه در سوچی، در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بررسی شد. ارتش این کشور هم در این نشست، گزارشی از ارزیابی اوضاع در منطقه شمالی ارائه کرد. این نخستین بار است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پس از امضای توافقنامه آتش بس در جنوب سوریه، درباره اوضاع این کشور تشکیل جلسه می‌دهد. علاوه بر نگرانی رژیم صهیونیستی از بند‌های توافق احتمالی در سوریه، مسئولان این رژیم به ابراز نگرانی درباره هر نوع حضور ایران در سوریه ادامه می‌دهند.  

رونی دانییل خبرنگار امور نظامی کانال دوازدهم رژیم صهیونیستی گفت: همه چیز در سوریه تغییر می‌کند. ایرانی‌ها و روس‌ها در آنجا باقی خواهند ماند. جبهه شمالی اسرائیل از راس الناقوره تا دشت اردن شاهد تحولاتی است که برای اسرائیل خوب نیست.

ایهود یعری تحلیلگر امور عربی کانال دوازدهم رژیم صهیونیستی گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از سوی طرف ثالث، نامه‌ای برای رئیس جمهور سوریه ارسال کرد که اگر نیرو‌های ایرانی در سوریه بر اساس قراردادی شبیه قرارداد با طرف روسی باقی بمانند، اسرائیل سیاست فعلی‌اش را که مبتنی بر خودداری از دخالت است، تغییر خواهد داد. علت این هشدار به بشار اسد، تمایل برای جلوگیری کردن از امضای قرارداد بین او و ایرانی‌هاست.

در ادامه این گزارش آمده است: سخنان اسرائیل درباره مشارکت نکردن آمریکا در اوضاع جدیدی که در سوریه در حال شکل گیری است و ایفای نقش اساسی روسیه در صحنه منطقه و جهان، باعث شد هیئتی از کمیته امور خارجه و امنیت کنست به مسکو سفر کند تا با مقامات بلندپایه روسی دیدار کند. در این دیدار‌ها اوضاع جدید سوریه پس از توافق‌های به دست آمده در اجلاس سوچی بررسی خواهد شد. دو طرف همچنین درباره تاثیر ایران در منطقه به ویژه سوریه گفتگو خواهند کرد.  

 

انتهای پیام/

 

سفر هیئت اسرائیلی به روسیه با ادعای نگرانی درباره حضور ایران در سوریه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.