سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بها دادن به زراعت چوب در مازندران با هدف افزایش اشتغال در مازندران

استاندار مازندران در جمع تشکل‌های کارگری بر زراعت چوب و ایجاد اشتغال پایدار در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران در جمع تشکل‌های کارگری مازندران حمایت از کارگر و نظارت بر کارفرما را ضروری دانست و گفت: تسهیلات بانک‌ها باید در خدمت رونق تولید و اشتغال باشد.

وی در خصوص مسایل و مشکلات پیش روی کشاورزی و جنگلداری در مازندران افزود: باید به زراعت چوب بها داد، چون هم باعث ایجاد اشتغال و هم تامین کننده و خوراک اول صنایع چوب و کاغذ است.

استاندار مازندران بر حفظ اشتغال موجود و رونق تولید و افزایش اشتغال تاکید و با اشاره به این اصل مهم که نباید اشتباه دیگران را تکرار کرد، گفت: مهم‌ترین کار تجربه نکردن تجربیات اشتباه دیگران است.

اسلامی افزود: اجرا نشدن صحیح اصل ۴۴ در کارخانجات نمایان است و غافل بودن از مسایل موجود در اصل بازار و بروز نبودن در آن موجب ضربه خوردن در بحث صنعت در مازندران شده است.

وی با اشاره اینکه نساجی مازندران می‌توانست همچنان استوار باشد، گفت: مهمترین و سرآغاز مشکلات نساجی مازندران بحث مالکیت آن است و باید تلاش کرد که ابتدا مشکل مالکیت آن حل و فصل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با انتقاد از عمل کرد نظارتی برخی بانک ها، افزود: متاستفانه برخی بانک‌ها نظارتی پس از اعطای تسهیلات بانکی به کارخانجات ندارند که این یک ضعف تلقی می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه جامعه ما جامعه اسلامی است و باید ارش‌های نظام اسلامی در آن نهادینه و اجرایی شود، گفت: در رابطه کارگر و کارفرما باید هم به کارگر و هم به کارفرما توجه داشت و این یک اصل است که باید فرهنگ سازی شود و نهایتا اینکه در این ارتباط باید هم نظارت و هم حمایت حکم فرما باشد.

وی با بیان اینکه نیاز به بهره وری بیشتر و نرخ بازده بالاتری از کار در بین کارگران باشیم، افزود: چرخ تولید باید با مساعدت و مشاوره‌های فنی و تکنیکی حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید تمرکز بر حفظ اشتغال موجود باشد افزود: باید با حمایت و پشتکار میزان اشتغال موجود حفظ شود و بعد تمرکز برای افزایش اشتغال داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران در خصوص اهمیت اشتغال روستایی گفت: حمایت و توجه به کشاورزی و اشتغال روستایی باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/آ

افزایش اشتغال در مازندران با زراعت چوب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.