سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه ۴۰ هزار نفر از مناطق اطراف کوه آتش‌فشان آگونگ اندونزی

سازمان کاهش آثار بلایای طبیعی اندونزی اعلام کرد ۴۰ هزار نفر از مناطق اطراف کوه آتش‌فشان آگونگ، پیش از «فوران بزرگ» تخلیه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان کاهش آثار بلایای طبیعی در اندونزی روز دوشنبه اعلام کرد چهل هزار نفر از مناطق اطراف کوه آتش‌فشان آگونگ در جزیره بالی که از چند روز قبل شروع به فعالیت کرده است، تخلیه شده‌اند؛ با این حال هزاران نفر دیگر باید نقل مکان کنند.

سوتوپو، سخنگوی این سازمان، گفت: «ما حقیقتا از مردم در منطقه خطر می‌خواهیم سریعا تخلیه کنند، زیرا این احتمال وجود دارد که فوران بزرگتری روی دهد.»

وی که در نشستی خبری صحبت می‌کرد، گفت: از حدود 90 تا 100 هزار نفری که در شعاع هشت تا ده کیلومتری اطراف این کوه ساکن هستند، ۴۰ هزار نفر از منطقه تخلیه شده‌اند.

این مقام اندونزیایی افزود: «همه ساکنان تخلیه نشده‌اند. افرادی وجود دارند که محل را ترک نکرده‌اند، زیرا که حیوانات و دام آن‌ها هنوز از محل تخلیه نشده است. برخی افراد نیز احساس امنیت می‌کنند و تمایلی برای تخلیه از خود نشان نمی‌دهند.»

او با اشاره به اینکه نیرو‌های امنیتی تلاش می‌کنند مردم را به ترک منطقه ترغیب کنند افزود این احتمال وجود دارد که برای این کار به زور متوسل شوند.

 این در شرایطی است که روز دوشنبه درباره فوران بزرگ این کوه آتش‌فشان هشدار صادر شد. 445 پرواز نیز از روز گذشته تاکنون به دلیل فوران آتشفشان لغو شده‌اند.

انتهای پیام/

۴۰ هزار نفر از مناطق اطراف آتش‌فشان اندونزی تخلیه شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.