سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت بحران استانداری ایلام پیگیر رفع مشکل رانش زمین در چوار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت:مطالعات علمی و تخصصی برای رفع مشکل رانش زمین در چوار در دستور کار است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; احمد کرمی در جلسه کار گروه تخصصی مخاطرات زلزله ، لغزش لایه‌های زمینی و ابنیه ، ساختمان و شهرسازی که در چوار برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگروه تخصصی اتخاذ تصمیمات علمی و کارشناسی شده برای رفع مشکل رانش زمین در چوار است و اعضای این کارگروه جهت رسیدگی به این مسئله نسبت به کارشناسی و بررسی علمی و ارائه راهکار مناسب اقدام خواهند کرد.

وی اولویت اقدامات قابل انجام در شهر چوار را دفع آب‌های سطحی و تسریع در روند اجرای آن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر آب‌های سطحی در منطقه رانش شده بسیار خطر ناک است و هر لحظه ممکن است باعث رانش مجدد زمین در این منطقه گردد که با عملیات انحراف آب نسبت به تثبیت و پایداری وضعیت موجود و شناسایی مخاطرات و وسعت آن اقدامات مناسبی را صورت دهیم .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه و ظرفیت کارشناسی دستگاه های عضو کارگروه برای ارائه یک راهکار مناسب در این منطقه از اولویت های ما در ساماندهی به مشکلات بخش چوار است.

کرمی تأکید کرد: اولین اقدام ما مهار و انتقال آبهای سطحی حداکثر تا پایان هفته آینده است که شهرداری در اجرای آن باید سرعت بیشتری داشته باشد .

وی دیگر مصوبات این جلسه را محصور کردن منطقه رانش زمین در چوار و عدم حضور مردم در این منطقه ، استفاده از ظرفیت علمی و آزمایشگاهی آزمایشگاه مکانیک خاک و ارائه مشاوره فنی دفتر فنی برای اقدامات اجرایی شهرداری چوار عنوان کرد.

این مسئول ارائه تصمیمات بیشتر را منوط به برگزاری جلسه شورای فنی استان دانست و افزود: اعضای این کارگروه گزارش های خود را برای طرح در جلسه شورای فنی استان آماده خواهند کرد و در هفته آینده با برگزاری این جلسه نسبت به بررسی کارشناسی و فنی موضوع در شورای فنی استان اقدام خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/ع

تحقیقات برای رفع مشکل رانش زمین در چوار ادامه دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.