سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به حمله تروریستی مصر:

بلومبرگ: مسلمانان نخستین قربانیان تروریست‌ها هستند

بلومبرگ نوشت اقدام تروریستی اخیر در مصر یادآور این حقیقت تلخ است که مسلمانان اغلب نخستین قربانیان تروریست‌ها هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان بلومبرگ با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «اقدام تروریستی روز جمعه در مصر یادآور این حقیقت تلخ است که مسلمانان اغلب نخستین قربانیان تروریست‌های تندرو هستند».

به گزارش بلومبرگ، قتل عام بیش از 300 نفر که برای برگزاری نماز در مسجد مسلمانان صوفی در بیرالابد واقع در صحرای سینا حضور پیدا کرده بودند، به شاخه ی محلی داعش با نام انصار بیت المقدس نسبت داده شد. این سلاخی اقدامی بسیار پست بود. مردان مسلح منتظر ماندند تا آمبولانس ها و نخستین امدادرسانان پس از انفجار ابتدایی به مسجد برسند و سپس بازماندگان انفجار و کسانی را که برای نجات جان آنان آمده بودند به رگبار بستند.

روحانی مسلمانی که خواست نامش فاش نشود به نیویورک تایمز گفت از حمله ی قاتلان به مسجد شوکه شده است. تروریست ها در سینا پیشتر به اهدافی از جمله کلیساهای مسیحیان و هواپیمای روسی در سال 2013 حمله کرده بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: اما کشتار مسلمانان برای هیچ کس شگفت آور نیست. به آثار خونریزی در عراق نگاه کنید. تروریست ها در سال های 2006 و 2007 مسجد العسگری (بارگاه ملکوتی امام حسن عسگری علیه‌ السلام) را در سامرا هدف قرار دادند. این مکان یکی از مقدس ترین مکان ها برای مسلمانان به شمار می آید و گنبد طلایی اش بسیار مشهور است. در حالی که این مسجد در سال 2009 بازسازی شد اما حمله به مساجد، سرمنشاء اقدام های تلافی جویانه قرار گرفت. القاعده و داعش با خودروهای بمب گذاری شده در بازارهای پر رفت و آمد بغداد، مسلمانان را کشتند.

نگارنده گزارش می‌افزاید این رویدادها به چند علت دارای اهمیت هستند. ابتدا آشکار می شود که ادعای داعش، القاعده و دیگر تروریست های اسلام‌گرا مبنی بر اینکه از دین اسلام در برابر تهاجم غرب محافظت می کنند، دروغی بیش نیست. این گروه ها همان هایی هستند که میدان های نبرد را به کشتارگاه تبدیل می کنند. آنها افرادی را سلاخی می کنند که ادعا می کنند دارند از آنان محافظت می کنند. از سوی دیگر، چنین رویدادهایی یادآور کوته بینی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست. او بارها تلاش کرده جنگ ضد تروریسم را با نام رقابتی بین اسلام و غرب بنمایاند.

 

انتهای پیام/

گزارش بلومبرگ در واکنش به حمله تروریستی مصر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.