سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس فدارسیون والیبال در سفر به کرمان عنوان کرد؛

ایران یکی از قدرت های برتر والیبال جهان

رییس فدارسیون والیبال از ایران با عنوان یکی از قدرت های برتر والیبال جهان نام برد و گفت: هم اکنون کشور ما هم در زمینه ی سطح داوری و هم والیبال ملی در زمره ی قدرتمند ترین کشورهای دنیا محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر محمد رضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی هیئت والیبال استان کرمان که امروز در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه ایران در عرصه ی جهانی و رفتن به زمره ی بهترین های دنیا بدون تلاش، کمک و همدلی افراد امکان پذیر نیست، اظهار داشت: این افتخاریست برای همه ما که کشور ایران علی رغم همه ی تهدیدها، تحریم ها و بحث های مختلفی که در زمینه ی سیاسی داشته، اکنون توانسته به عنوان یکی از قدرتمند ترین کشورهای دنیا حضور پیدا کند و هیچ کس هم نمی تواند قدرتش را نادیده بگیرد.

 وی افزود: عملاً ثابت شد این اتفاق نمی افتد مگر با دقت، غیرت، تعصب و تلاش شبانه روزی همه ی افراد در جای جای ایران اسلامی و امیدواریم بتوانیم کماکان، ضمن حفظ وضعیت موجود، این جایگاه را بیش از پیش ارتقاء دهیم.

داورزنی ضمن ابراز خرسندی از حضور در دیار سردار سلیمانی، تصریح کرد: جاهایی که تک کاندید برای مجمع وجود دارد، برگزاری انتخابات را به خود استان ها می سپاریم، ولی امروز مجمع انتخاباتی کرمان بهانه ای بود تا خدمت دوستان در کل استان برسم و از نزدیک بتوانم مسائلی را که اعلام می کنند به وزارت خانه منتقل کنم و از سوی دیگر ضمن دیدن زحمات در سایر عرصه ها، از نزدیک از مجموعه ی دوستان تشکر کنم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه ما باید در شادابی و نشاط جامعه، غرور ملی کشور، ایجاد امید در بین جوانان و ایجاد عزت و سربلندی در جامعه ی بین المللی اثر گذار باشیم، یادآور شد: قطعاً این امر تنها با همدلی و مساعدت همدیگر بدست می آید.

داورزنی ضمن قدردانی از زحمات رییس و کارکنان هیئت والیبال استان، یادی از مرحوم رضایی، رییس اسبق هیئت والیبال استان کرمان کرد و گفت: انصافاً وی جان خود را در راه ارتقاء والیبال استان از دست داد.

وی، مرحوم رضایی را انسانی دوست داشتنی، خوب و بسیار شریف عنوان کرد و افزود: وی تا آخرین لحظات عمرش( قبل از تصادف)، پیگیر حضور یک نماینده قدرتمند از کرمان در لیگ برتر بود.

داورزنی با اعلام اینکه مرحوم رضایی جزو مردانی بود که تلاش زیادی کرد تا لبخند را به لب های جامعه ی والیبال و والیبالیست ها بنشاند، تصریح کرد: هر وقت یاد ایشان می افتم، هم متأثر می شوم و هم آرزو می کنم مجموعه ی کارهایی که وی انجام دادند، باقیات و صالحات و ذخیره ی آخرتی برایش باشد که قطعاً همین اقدامات کمکش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه موفقیت های والیبال در عرصه ی بین الملل بدون کمک های هیئت های استانی امکان پذیر نبود، گریزی به وضعیت والیبال در گذشته زد و یادآور شد: روزی در کشور مطرح می شد که والیبال مرکزش در گنبد واقع در  استان ارومیه است و بقیه ی استان ها به والیبال اقبالی ندارند اما امروز حضور قدرتمندانه تیم های مختلف ما اعم از نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان، دانشجویی و نیروهای مسلح ، در عرصه های آسیایی و جهانی و نگاهی به ترکیب آنها نشان می دهد وضعیت والیبال در همه ی استان ها پیشرفت کرده و هم اکنون از همه ی استان ها و شهرستان های کشور بازیکن در رده های مختلف دیده می شود.  

رییس فدارسیون والیبال به بیان اقدامات انجام شده برای ارتقاء سطح والیبال در کشور اشاره کرد و گفت: استعدادیابی، تربیت نسل جدیدی از مربیان تحصیلکرده و داوران ماهر از جمله ای این اقدامات است.

 داورزنی با بیان اینکه در تعداد داورهای بین المللی محدودیت داریم و در تربیت داور باید سقف مربوطه را رعایت کنیم، افزود: پروسه ی ورود دواران ملی به عرصه ی بین المللی و بازنشسته شدنشان باید طوری باشد که بر اساس محدوده ی ظرفیت عمل شود و یک دفعه نمی توانیم 40 و 50 داور بین المللی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون تلاش می کنیم در داوری به کیفیت لازم برسیم و در این زمینه از تکنولوژی مانند ویدئو چک و ... استفاده بیشتری ببریم.

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: تجربه نشان داده، هر هیئتی که فعال تر بوده، در کشف استعدادها نیز موفق تر عمل کرده و در نتیجه حضور ملی پوشانش درعرصه ی ملی بیشتر بوده است.

داورزنی بیان داشت: هم اکنون آقای ثابتی پورنمی توانند موفق باشند، مگر اینکه همدلی، همفکری و همکاری دوستان هیئت و مجموعه عوامل استانی را در کنارش داشته باشد.

وی گفت: اختلاف نظر و اختلاف سلیقه در همه جا وجود دارد اما باید تلاش کرد فضایی بوجود آید تا از توان همه در همه جا استفاده شود.

داورزنی تصریح کرد: کشف استعدادها و پرورش آنها براساس برنامه استراتژیکی یکی از کارهایی است که ما را در زمره ی بهترین ها قرار می دهد.

وی یادآور شد: در گذشته هنگامی که می خواستیم پروسه استعدادیابی را انجام بدیم نهایتا از بین 600، 700 نفر که قد بالای 90 داشتند تست می گرفتیم و از بین آنها انتخاب می کردیم اما امروز استقبال از این رشته ی ورزشی 10، 12 برابر شده است ، به طوری که طی سال گذشته به حدود 12 هزار نفر رسید و این  اقبال زیاد شهرها و شهرستان های مختلف را در استقبال از این رشته ی ورزشی نشان می دهد طوری که به یک فرایند مستمر همیشگی تبدیل شده و نتیجه ی آن انتخاب تیمی است که بدون باخت قهرمان جهان شد.

داورزنی با اعلام اینکه تیم نوجوانان امسال قهرمان جهان شد، گفت: ما در طول تاریخ والیبال تیمی نداشته ایم با این قدرت در عرصه ی جهانی حضور داشته باشد و در استانداردها و شاخصه هایی که داشتیم یکی از بلندقد ترین تیم های قهرمانی جهان را  با متوسط قد بالای یک و 98 داشته ایم.

وی افزود: می خواهیم این قد بالای یک و 98 را برای دور بعدی به دو متر برسانیم و بدین ترتیب فرایند سطح کیفی خود را برای بازیکنان آینده نسل والیبالی ارتقاء دهیم چرا که می خواهیم جزو 4 تیم برتر جهان باشیم  و این تنها با تلاش و همدلی دوستان امکان پذیر است.

داورزنی خطاب به هیئت های والیبال استانی تصریح کرد: هر استعدادی که در کشور وجود دارد باید امکان رشد داشه باشد و وظیفه ی شما در هیئت های استانی و شهرستانی این است تا فضا را درست کنید و بستر را فراهم آورید تا هر نیرویی، در هر استان، شهرستان و شهر دورافتاده ای بتواند فرصتی برای دیده شدن پیدا کند.

 وی از هیئت والیبال استان کرمان خواست: با همدلی، همکاری، امید و انگیزه کار و تلاش جایگاه بهتری را برای استان بدست آورند که خود این امر سبب عزت، افتخار  و غرور ملی مردم می شود.

داورزنی تصریح کرد: هرگز نباید از وضعیت موجود راضی بود و حتی در بهترین وضعیت هم باید به این فکر کرد که بهتر از این هم می شود بود.

رییس فدارسیون والیبال یادآور شد: یکی از فدراسیون هایی بوده ایم که در سال گذشته بیشترین کمک های را به هیئت های استانی داشته ایم و امسال هم این کمک ها کماکان ادامه خواهد داشت اما به صرف این کمک ها، هیئت های استان ها نمی توانند موفق باشد مگر اینکه فضایی ایجاد شود که از همه ی ظرفیت های محلی استان های مربوطه استفاده شود.

وی افزود: یکی از ابزارهایی که می تواند در قالب انعکاس اخبار و خواسته ها، در بوجود آمدن موفقیت موثر باشد، رسالتی هست که اهل قلم بر عهده دارند.

وی ضمن قدردانی، از جامعه ی رسانه ای خواست: همراه و همگام با مسئولان در راه ارتقاء ورزش تلاش کنند.

 در پایان این مجمع، علی اکبر ثابتی پور با کسب ۱۷ رأی از مجموع ۱۸ رأی، برای چهار سال دیگر به عنوان رییس هیئت والیبال استان کرمان انتخاب شد.

والیبال ملی ایران در زمره ی قدرتمند ترین کشورهای دنیا

 انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.