سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سراج:

قوه قضاییه به دور از فضاسازی‌های غیرمنصفانه قاطع و جدی به وظایف خود عمل می‌کند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: قوه قضاییه به دور از فضاسازی‌های غیرمنصفانه قاطع و جدی به وظایف خود عمل می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای قضايی استان اصفهان با حضور رئيس سازمان بازرسی كل كشور تشكيل جلسه داد.

در این جلسه سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن انتقاد از هجمه‌های وارده به قوه قضاییه اظهار کرد: تخریب یا هر گونه فضاسازی منفی علیه قوه قضاییه جز با هدف فرار رو به جلو از سوی معاندان داخلی و خارجی نظام نیست و بی شک این قوه به دور از این فضاسازی‌های غیرمنصفانه قاطع و جدی به وظایف خود عمل می‌کند.

وی در خصوص برخورد با فساد نیز بیان داشت: برخی با سوء استفاده از شرایط خاص کشور همچون تحریم‌ها اقدام به انجام اعمال مجرمانه و مفسدانه مالی کرده اند که دستگاه قضایی کشور با جدیت با تضییع کنندگان حقوق بیت المال برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه بر حفظ جایگاه و شأن قضات تأکید و خاطرنشان کرد: قضات شریف در دستگاه قضایی با نیت خالص و تنها برای کسب رضای الهی و حفظ و حمایت از حقوق بیت المال احقاق حق می‌کنند.

احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات و عملکرد دادگستری استان ارائه کرد و بیان داشت: دادگستری کل استان اصفهان با وجود کمبود شدید کادر اداری و قضایی که با آن روبه روست طی چهار سال گذشته در بخش‌های مختلف حائز بهترین رتبه‌ها در سطح کشور شده است.

وی افزود: در سال گذشته در مبارزه با زمین خواری و خلع ید از اراضی کشاورزی از متخلفان بیش از ۶ میلیون و ۵۱۰ هزار متر مربع این اراضی آزادسازی و به دولت بازگردانده شده است و در بخش حمایت از تولید و سرمایه گذاری نیز مصوبات و تصمیمات شورای حمایت قضایی از سرمایه گذاری نتایج بسیار خوبی در این بخش برای بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی داشته است.

وی تنزل رتبه یک سرقت در سطح استان به چهارم و کاهش ۷ درصدی جرایم خشن و برخورد قاطع با بیش از ۱۰۰ باند مواد مخدر و متلاشی شدن ۱۰ باند بزرگ سرقت در سال گذشته را از دیگر توفیقات دادگستری استان اعلام و بیان داشت: که در کنار این توفیقات جایگاه، اقتدار و استقلال دستگاه قضایی استان در عین تعامل با سایر دستگاه‌ها به بهترین شکل حفظ و حاکم شده است.

انتهای پیام/

سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در شورای قضایی اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.