سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش متهم ردیف اول دوپینگ ورزشکاران روسی برای اثبات بی گناهی

روابط عمومی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ برای اثبات بی گناهی خود آماده ارائه مدارک به فیفا است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته گذشته مطبوعات انگلیسی اعلام کردند که فیفا قصد دارد با گریگوری رودچنکوف روابط عمومی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ که اخیرا اتهامات زیادی به وی وارد شده است، تماس بگیرد تا در مورد دوپینگ در فوتبال روسیه بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

از طرفی جیم وولدن وکیل متهم اعلام کرده که موکلش آماده ارائه هرگونه مدارک به فیفا است.

وی همچنین تاکید کرد در پی مکالمه موکلش با مسئولان فیفا آماده است تا مدارکی را جهت اثبات حضور 10 فوتبالیست روسی که تعدادی از آنها در تیم ملی هم حضور دارند جزو برنامه دوپینگ دولتی بودند.

هفته گذشته روزنامه‌های انگلیسی اعلام کرده بودند که فیفا موفق به برقراری ارتباط با رودچنکوف نشده و این نگرانی را در جوامع فوتبالی ایجاد کرد که با توجه به سابقه بد ورزشکاران روسی در مثبت بودن تست دوپینگشان، فوتبالیست‌های این کشور نیز مشکوک به دوپینگ هستند و کوتاهی مسئولان باعث می‌شود تا پیگیری به این موضوع جدی گرفته نشود.

اما وکیل رودچنکوف اظهار داشت هیچ تماسی با موکلش گرفته نشده. وی تاکید کرد با این اخبار نمی‌توانند جام جهانی را از تیم ملی روسیه بگیرند. چون آن‌ها طبق قوانین تمامی مراحل را سپری کردند.

لازم به ذکر است چندی پیش گریگوری رودچنکوف متهم به نابود کردن نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران در بازی‌های المپیک سوچی شد.

با انتشار این اخبار ریهارد گریندل رئیس فدراسیون فوتبال آلمان نگرانی خود را از احتمال مثبت بودن تست دوپینگ فوتبالیست‌های روسی اعلام کرد.

وی تاکید دارد با توجه به سابقه نه چندان درخشان ورزشکاران روسی در دوپینگ، باید سیستم کنترل دوپینگ در بین فوتبالیست‌های روسی قوی‌تر باشد چرا که هم به نفع فوتبالیست‌ها و هم به نفع جامعه ورزشی است.

انتهای پیام/

نگرانی جامعه ورزشی از احتمال دوپینگ فوتبالیست‌های روسی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.