سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

وحدت دنیای اسلام؛ راه اصلی مقابله با تفکر داعشی

نماینده سابق مجلس گفت: تفکرات داعشی هنوز وجود دارد و راه اصلی برای مقابله با آن وحدت دنیای اسلام است.

حمید رسایی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شکست نظامی داعش گفت: تفکرات داعشی هنوز وجود دارد و راه اصلی برای مقابله با آن، برخورد فکری و  وحدت دنیای اسلام است.

نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه شیعه و اهل‌سنت دارای دشمنان مشترکی هستند، اظهار کرد: این دشمنان مشترک به هیچ‌وجه ملاحظه شیعه و سنی را نمی‌کنند و همواره از افراطیون هر دوطرف به نفع خود استفاده می‌کنند، لذا تشیع انگلیسی و وهابیت به راه انداختند و با عقاید تکفیری که زیرمجموعه آنهاست به اسلام ضربه بزنند.

وی تصریح کرد: اگر دنیای اسلام واقعیات خود را بگوید، به مشترکات توجه کند و علمای دوطرف هم تلاش کنند که آن‌را تقویت کنند، طبیعتا جریانات افراطی گسترش نمی یابند و نمی‌توانند به اسم اسلام چینن فجایعی را به بار آورند.

رسایی با تأکید بر اینکه لزوم توجه به وحدت از طرف علمای شیعه به صراحت اعلام شده است، خاطرنشان کرد: علمای شیعه از رفتارهایی که توسط تشیع انگلیسی اعلام می‌شود، اعلام برائت می کنند و مرزبندی آنها هم نسبت به شیطان بزرگ و صهیونیسم در مواضع‌شان مشخص است که همه اینها نشان می‌دهد  هیچ نسبتی با تشیع انگلیسی ندارند.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: علمای اهل‌سنت هم باید نسبت به جریانات تکفیری اعلام برائت کرده و در برابر شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی که کمر همت برای محو اسلام بسته‌اند، موضع‌گیری کنند.

وی در پایان تأکید کرد: اعلام برائت از رفتارهای جریانات تکفیری در دو طرف گام اول حذف تفکرات داعش بوده و گام دوم هم برائت از شیطان بزرگ، رژیم صهیونیستی و جریان استکبار است که پدیده‌هایی مثل داعش را نتوانند رشد دهند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.