سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت تنها پل تاریخی باقی مانده بر روی ابهر رود

مسئول اداره ميراث فرهنگی شهرستان ابهر گفت: مرمت تنها پل تاریخی باقی مانده بر روی ابهر رود شهرستان ابهر واقع در روستای قروه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ عباس شمشیری مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر گفت: پل تاریخی قروه تنها پل تاریخی به یادگار مانده بر روی ابهر رود است که با همت شورای اسلامی و دهیاری روستای قروه از محل اعتبار دهیاری و با نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر، ساماندهی، حفاظت و مرمت می‌شود.

او در خصوص قدمت پل تاریخی قروه افزود: قدمت کهن روستا و همچنین وجود مسجدجامع تاریخی با قدمت ۱۰۲۶ سال درقسمت جنوبی روستا، بنای اولیه پل می‌توان گفت: از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است که در بررسی ها‌ی اولیه مشخص شده در طی دوران‌های گذشته ساختمان پل با افزایش جمعیت روستا وتردد بیشتر، پهن‌تر و همچنین مرمت شده است.

شمشیری با اشاره به اینکه طول این پل ۳۱ متر و عرض آن شش متر و ۲۰ سانتی متر می‌باشد، افزود: تعیین قدمت دقیق پل تاریخی روستای قروه نیاز به پژوهش‌های باستان شناسی دقیق تری دارد.

او ادامه داد: این پل تاریخی در قسمت جنوبی روستا که دارای بافت سنتی و قدیمی است بر روی ابهر رود ساخته شده و قسمت جنوبی روستا را به قسمت شمالی آن وصل می‌کند.

شمشیری در خصوص مصالح بکار رفته در این پل تاریخی افزود: این پل تاریخی سه چشمه دارد و مصالح استفاده شده در آن، شامل آجر و سنگ بوده که در سال ۱۳۳۹ برای استحکام‎بخشی و جلوگیری از تخریب پل آجری، یک پوسته سنگی را به آن اضافه کرده‎اند.

انتهای پیام/ن
 
 
 

مرمت پل تاریخی روستای قروه در ابهر آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.