سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش پنج درصدی سزارین در شهر‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با موفقیت اجرای برنامه زایمان طبیعی، موارد سزارین در شهر‌های زیرمجموعه این دانشگاه در سیستان و بلوچستان پنج درصد کاهش یافته است.

دکتر علی خواجه  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : این مهم نشان از موفقیت دانشگاه علوم پزشکی در اجرای بسته ترویجی زایمان طبیعی دارد.

وی افزود: این دانشگاه از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت با عزمی جزم در زمینه کاهش موارد سزارین که گامی برای ارتقاء سلامت مادر و نوزاد محسوب می‌شود، حرکت کرد.

خواجه ادامه داد: روند کاهشی تمایل مادران باردار به انجام سزارین و استقبال از انجام زایمان طبیعی بهداشتی در بیمارستان‌ها اتفاق مثبت و حائز اهمیتی است که شاخص‌های مثبت انجام زایمان را در سیستان و بلوچستان ارتقا داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: پس از گذشت سه سال از اجرای طرح تحول نظام سلامت، همچنان شاهد استقبال بانوان حتی در روستا‌ها و شهر‌های کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان از انجام زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها هستیم.

وی ضمن تقدیر از کارکنان اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تمام تلاشگران بخش زنان و زایمان بیمارستان ها، ابراز امیدواری کرد این روند همچنان سیر کاهشی داشته باشد.

 سیستان و بلوچستان با افزون بر ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت و ۱۹ شهرستان و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ع

کاهش  موارد  سزارین در زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.