سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین پلیس راه استان سمنان;

تردد در جاده شاهرود - گرگان فقط با زنجیر چرخ

جانشین پلیس راه استان سمنان گفت : جاده شاهرود - توسکستان - گرگان لغزنده است و تردد در آن فقط با زنجیر چرخ مجاز است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ تقی کبیری جانشین پلیس راه استان سمنان با بیان این که هم اکنون بارش برف با بوران در جاده توسکستان حدفاصل استان های سمنان و گلستان آغاز شده است و در ارتفاعات محورهای دامغان-کیاسر، شاهرود-گرگان مسیر توسکستان و خوش ییلاق و فولاد محله بارش برف را شاهد هستیم، ابراز داشت: از مسافران تقاضا داریم از سفر غیر ضروری به نقاط کوهستانی به جدّ پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه احتمال مسدود شدن محور شاهرود-گرگان از مسیر توسکستان وجود دارد، افزود: از مسافران تقاضا داریم قبل از حرکت اطلاعات راه ها و شرایط آب و هوایی و خودرو را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه در نقاط کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است، ابراز داشت: مسافران می بایست قبل از حرکت در محورهای برفگیر، حداقل یکبار بستن زنجیر چرخ را تجربه کنند تا در هنگام ضرورت با مشکل روبرو نشوند.

وی افزود : به علت بارش برف با بوران در جاده توسکستان تردد خودروها در این مسیر فقط با زنجیر چرخ ممکن است .


بارش برف در جاده شهمیرزاد - فولاد محله و گردنه خوش ییلاق

وی افزود : برف در جاده شهمیرزاد - فولاد محله و گردنه خوش ییلاق در جاده شاهرود - آزاد شهر هم در حال بارش است و باد شدیدی در گردنه آهوان در مسیر سمنان - دامغان می وزد .

خسروجردی بیان کرد: در این فصل همچنین باید از سلامت خودرو از نظر برف پاکن کن، بخاری، سوخت کافی و چراغ مه شکن و چرخ زاپاس اطمینان حاصل کرد.

وی با بیان اینکه غذا و آب کافی، لباس گرم، پتو و مایحتاج دیگر نیز می بایست همراه مسافران باشد، بیان کرد: امکان ترافیک های طولانی در صورت چنین شرایط آب و هوایی وجود دارد لیکن راکبان خودرو می بایست در اولین جایگاه سوخت، نسبت به همراه داشتن بنزین کافی اقدام کنند.

تلفن های ضروری شامل ۱۱۱ پلیس راه، ۱۴۱اطلاعات راه ها، ۱۱۵اورژانس و همچنین سامانه ۱۰۰۰۱۴۱می تواند در مواقع مورد نیاز خدمت رسان هموطنان باشد.

مسافران همچنین باید با ارسال کد شهر مبدا و کد شهر مقصد (به صورت کد مبدا – فاصله – کد مقصد، مثال (۰۲۱ ۰۲۶)، از طریق پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات مربوط به فاصله مبدا تا مقصد شامل کیلومتر و شهرهای بین مسیر را مطلع شوند

 سرهنگ کبیری به مردم توصیه کرد از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و در صورت الزام به سفر تجهیزات زمستانه بخصوص زنجیر چرخ و پتو و پوشاک گرم ، مقداری غذا و سوخت کامل داشته باند.


انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.