سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۸۰ درصدی مرمت محوطه باستانی قطعه سب سیب و سوران

رئیس گروه حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مرمت و بازسازی قطعه سب سیب و سوران در جنوب شرق این استان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عدنان حسینی رئیس گروه حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی میراث فرهنگی، اظهار داشت: مرمت و بازسازی این قلعه از ابتدای امسال با اعتبار افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی ادامه داد: این اقدام با هدف ایجاد هماهنگی بصری و همگون سازی فضا‌ها با الهام از معماری سنتی منطقه در دستور کار قرار دارد.

رئیس گروه حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: قلعه سب زیباترین و بلندترین بنای خاکی کشور است که قدمت آن به دوره صفویه برمی گردد.

قلعه سب در شهرستان سیب و سوران گوشه‌ای از تمدن و دست آفرینه‌های مردمی است که نماد عشق و هنر را اینچنین برای نسل‌های بعد از خود به یادگار گذاشته اند.

قدمت و جایگاه این بنای تاریخی در منطقه به حدی است که از آن به عنوان یکی از نماد‌های هویت، موجودیت و شناسنامه تاریخی خطه بلوچستان یاد می‌شود.

این قلعه تاریخی یادگاری از پیوند فرهنگ ایرانی با گذشته تاریخی و افسانه‌ای خود است و همواره عظمت خویش را از بلندای نخلستان‌های سب به رخ همگان می‌کشد.

انتهای پیام/ع

مرمت محوطه باستانی قطعه سب سیب و سوران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.