سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکاف‌های آینده دنیا شکاف‌های فناوری هستند

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: امروزه فکر و پژوهش دو شاخه اصلی رشد و توسعه هستند و موتور محرکه توسعه، میزان فکر کردن است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دکتر کردی در مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته پژوهش در دانشگاه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برای داشتن دانشی نو، فکر و طرح نو را باید در زندگی نمادینه کنیم همچنین پژوهش و فکر کردن باعث آموزش بهتر می‌شود و پژوهش زیربنا و مکمل آموزش هست.

وی افزود: هزینه برای فکر و پژوهش یک سرمایه گذاری طولانی مدت است و بخل در این کار باعث عدم پیشرفت می‌شود.

وی تصریح کرد: برای حل کردن مسائل و مشکلات جامعه باید پژوهش انجام شود و در حال حاضر ۲۰ کشور اول صنعتی دنیا بیشترین هزینه را برای پژوهش و فناوری انجام می‌دهند، اما نرخ مصوب پژوهش برای کشور ما ۴ درصد است که هم اکنون ۰.۵ درصد آن فقط تخصیص پیدا می‌کند.

دکتر کردی در رابطه با نمایشگاه هفته پژوهش که به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود هم گفت: ایجاد تفکر کارآفرینی روی همه غرفه‌ها تفاوت اساسی نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته است و امسال چیزی بالغ بر ۸۰ نشست و سخنرانی در پیرامون این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی درباره تعداد غرفه‌های فعال این نمایشگاه‌ها هم افزود: تعداد کل غرفه‌های موجود در نمایشگاه حدود ۶۴ غرفه است که ۴۰ غرفه مربوط به ادارات دولتی و بخش خصوصی و ۲۴ غرفه مربوط به دانشگاه سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/گ

شکاه های آینده دنیا شکاف های فناوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.