سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود ؛

ثبت بیش از هزار و هفتصد موقوفه در شاهرود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود گفت : تا کنون یک هزار و ۷۹۰ موقوفه در شهرستان شاهرود ثبت شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت‌الاسلام سعید غیرتمند رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود بابیان اینکه وقف به‌عنوان صدقه جاریه در بسیاری از آیات و احادیث مورد تأکید قرارگرفته است، گفت: یک هزار و ۷۹۰ موقوفه در شهرستان ثبت‌شده است که این موقوفات پنج هزار و ۱۲۳ رقبه را در بردارند.

 

وی بابیان اینکه همه می‌توانند از نعمت وقف بهره‌مند شوند و این فریضه الهی و دینی مختص به قشر خاصی نیست، تصریح کرد: تاکنون برای ۱۶۳ رقبه شاهرود سند مالکیت صادرشده و در ۱۵ رقبه نیز تبدیل اسناد مالکیت به ثبت رسید.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود بابیان اینکه در بخش‌های عمرانی بیش از چهار هزار موقوفه در شهرستان نگهداری و بازسازی‌شده است،اظهار داشت : برای انجام این اقدامات یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال هزینه و برای دو هزار و ۶۴۰ نفر روز اشتغال‌زایی انجام شد.

 

غیرتمند افزود : طی یک‌ساله اخیر هفت هزار مترمربع موقوفه بازسازی و احداث شد که با اجرای آن شاهد اشتغال‌زایی برای ۶۰ نفر روز بودیم که در این راستا درآمد حاصل از امامزادگان و نذورات در شهرستان شاهرود به‌طور میانگین ۲۱هزار و ۶۰۰نفر روز اشتغال را ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه از محل درآمد امام زادگان و بقاع متبرکه و کمک‌های مردمی اقلام موردنیاز شامل پتو، لوازم بهداشتی، آب‌معدنی، لباس و چادر تهیه و به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد ، تصریح کرد : ۳۰۰ برنامه فرهنگی در حوزه وقف انجام‌شده است که در موکب اربعین ۴۵ هزار نفر پذیرایی و ۱۲ هزار نفر اسکان داده شدند و همچنین شاهرود میزبان ۱۵ هزار نفر در موکب‌های امام رضا(ع) بود که درمجموع بیش از ۶۷ هزار نفر از خدمات موکب‌ها استفاده کردند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود با تاکید بر اینکه وقف حتماً نباید موضوع و مباحث مالی باشد، بیان داشت : رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با اهدای جان خود از زمره واقفان هستند، که در شرایط فعلی نیز می‌توان با انجام وقف‌های علمی درزمینهٔ مدرسه‌ سازی، احداث کتابخانه و اهدای کتاب ازجمله واقفان در نشر علم کوشا باشیم.


انتهای پیام / ذ


تاکنون برای ۱۶۳ رقبه شاهرود سند مالکیت صادرشده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.