سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر سوری: بازسازی شبکه حمل و نقل سوریه بیش از ۴ میلیارد دلار هزینه خواهد برداشت

وزیر حمل و نقل سوریه میزان خسارات ناشی از جنگ به شبکه حمل و نقل کشورش را بالغ بر چهار میلیارد و ۷۶۵ میلیون دلار برآورد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه، در مصاحبه‌ای میزان خسارات ناشی از جنگ به شبکه حمل و نقل کشورش را بالغ بر چهار میلیارد و ۷۶۵ میلیون دلار برآورد کرد و از برنامه‌های آینده سوریه در زمینه توسعه حمل و نقل خبر داد. با این همه این مبلغ مناطق تازه آزاد شده را در بر نمی‌گیرد.

او تصریح کرد در طول جنگ پایانه‌های حیاتی حمل و نقل، بیش از ۵۰ دهنه پل خودرو و ۱۷ پل راه آهن از جمله تعدادی پل بر روی رود فرات نابود شده است.

وزیر حمل و نقل سوریه افزود در مجموع ۵۰ درصد جاده‌های بین شهری به طول بیش از ۴ هزار کیلومتر و ۷۵ درصد از خطوط ریلی به طول ۲۴۰۰ کیلومتر نابود شده است.

حمود در ادامه تاکید کرد ما طرحی را به منظور نحوه بازسازی نواحی ویران شده در سریعترین زمان ممکن تهیه کرده‌ایم که شامل تامین مواد و مصالح مورد نیاز وکارشناسان خواهد بود.

او در خصوص طرح‌های آینده نیز اعلام کرد البته اولویت با بازسازی و ترمیم شبکه حمل و نقل داخلی سوریه است ولی طرح‌هایی را برای احداث خط آهن در امتداد عراق، ایران، اردن و احتمالا چین و ترکیه نیز در دست بررسی داریم.

وزیر حمل و نقل سوریه همچنین از تدوین طرح‌هایی برای توسعه بنادر طرطوس و لاذقیه خبر داد.

انتهای پیام/

بیش از 4 میلیارد؛ میزان خسارت وارد شده به شبکه حمل و نقل سوریه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.